اخبار بروجرد

آغاز فاز دوم مرمت و بازآفرینی معابر مجموعه طباطبایی‌های بروجرد

روزهای بروجرد- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان گفت: فاز دوم مرمت و بازآفرینی معابر مجموعه طباطبایی‌های بروجرد آغاز شد.

به گزارش مهر، سید امین قاسمی صبح امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران از آغاز فاز دوم مرمت و بازآفرینی معابر مجموعه طباطبایی های بروجرد خبر داد.

وی گفت: مجموعه طباطبایی ها یک بلوک شهری غنی فرهنگی تاریخی بوده و در محله ای به همین نام قرارگرفته است که فاز اول مرمت آن در سال گذشته صورت پذیرفت.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با اشاره به اعتبار ۹۴۰ میلیون ریالی در نظر گرفته شده برای انجام این پروژه تصریح کرد: اعتبار این مرمت با رایزنی های انجام شده با سازمان از محل اعتبارات ملی تامین شده است.

زهرا بهاروند معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در این رابطه اظهار داشت: این فاز از مرمت شامل تراشیدن اندود جداره ها و اجرای مجدد آن با کاهگل، اجرای نمای سنتی آجری، بند کشی نماهای آجری و اجرای سنگ فرش بخشی از معبر اصلی مجموعه طباطبایی ها است.

وی یادآور شد: محدوده عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی مجموعه طباطبایی های بروجرد در سال ۹۴ توسط اداره کل میراث فرهنگی لرستان تدوین و ابلاغ شد.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close