اخبار ایران

پرچم ۸۴ درصد شناگاه‌های مازندران زرد است

روزهای بروجرد- رئیس گروه بهداشت آب و فاضلاب وزارت بهداشت گفت: پرچم و وضعیت ۸۴ درصد شناگاه‌های مازندران زرد و نامطلوب است.

به گزارش مهر، غلامرضا شقاقی در جلسه بررسی وضعیت شناگاه‌های مازندران، ارتقای شاخص‌های بهداشتی و زیست محیطی در شناگاه‌ها را مهم دانست و گفت: برای این طرح پرچم‌های آبی و زرد به عنوان نماد آلودگی و سلامت در شناگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

وی افزود: طبق تقسیم‌بندی صورت گرفته، کیفیت میکروبی شناگاه‌ها و فاکتورهای بازرسی در طرح‌های ارزیابی مد نظر قرار می‌گیرد و برای نصب پرچم‌ها، کیفیت میکروبی و فاکتورهای ارزیابی مورد توجه قرار می‌گیرد.

شقاقی، دسترسی به دوش بهداشتی، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مدیریت زباله و پسماند و غیره را از بیشترین مشکلات موجود در شناگاه‌ها بیان کرد و گفت: در حال حاضر بیشترین مشکلات مربوط به فریدونکنار است.

وی با بیان این که محمودآباد، بابلسر و نوشهر بیشترین شناگاه‌ها را در اختیار دارند تصریح کرد: بهترین وضعیت شناگاه‌ها مربوط به شهرستان بهشهر بوده و وضعیت بهداشتی محیطی آن خوب است.

رئیس گروه بهداشت آب و فاضلاب وزارت بهداشت ادامه داد: ۸۴ درصد شناگاه‌های مازندران پرچم زرد دارند و هنوز نتوانستند به وضعیت مناسب برسند و تنها چهار درصد دارای پرچم آبی هستند.

وی به چالش‌های موجود در شناگاه‌های استان اشاره کرد و عدم اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی شفاف را از جمله مشکلات برشمرد و گفت: باید فرهنگ‌سازی و آموزش‌های لازم به مردم ارائه شود.

شقاقی نبود زیرساخت‌های مناسب، صدور مجوز بهره‌برداری از دستگاه‌های مختلف، نداشتن آگاهی کافی بهره‌برداران و نبود فضای فیزیکی مناسب برای مواد غذایی گرم از دیگر مشکلات است.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close