اخبار لرستان

لرستان چهارمین استان در کاهش تلفات جاده‌ای

روزهای بروجرد- مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: استان در سه‌ماهه اول سال جاری با ۴۵.۲ درصد کاهش تلفات جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال قبل، در رتبه چهارم کشور قرار گرفت.

عباس شرفی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بنا به اعلام سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه تعداد تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در محورهای مواصلاتی استان ۳۴ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۶۲ مورد فوتی معادل ۴۵.۲ درصد کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: براساس این آمار، لرستان از نظر کاهش تلفات جاده‌ای در سه‌ماهه ابتدایی سال پس از استان‌های سیستان و بلوچستان، بوشهر و خراسان رضوی در رتبه چهارم کشور قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان خاطرنشان کرد: با توجه به سیل‌های فروردین ۹۸، آمار تلفات جاده‌ای در سه‌ماهه اول سال گذشته روند افزایشی داشت که با اقدامات واکنش سریع این اداره‌کل در آشکارسازی و رفع نقاط پر تصادف موفق به کاهش تلفات شدیم، خوشبختانه در سال جاری شاهد روند نزولی تلفات جاده‌ای هستیم و امیدواریم با تلاش راهداران، تعامل بین بخشی دستگاه‌های عضو کمیسیون ایمنی حمل‌ونقل و پلیس و همراهی و پایبندی مردم به قانون ضمن حفظ این آمار؛ موفق به کاهش بیشتر سوانح در استان شویم.

شرفی اضافه کرد: سه‌ماهه ۹۹ تعداد یک هزار و ۲۸۳ نفر در تصادفات جاده‌ای کشور جان باخته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل با یک هزار و ۶۶۲ نفر ۲۲.۸ درصد کاهش نشان می‌دهد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close