اخبار بروجردویژه ها

وعده رستگاری بیمارستان بروجرد در تیرماه/طلسم حضور وزیر می‌شکند؟

روزهای بروجرد- «هفته چهارم تیرماه» جدیدترین وعده برای افتتاح بیمارستان «آیت‌الله بروجردی» است، پروژه‌ای که عملیات اجرایی آن ۱۱ سال قبل کلید خورده است.

به گزارش مهر پروژه احداث بیمارستان آیت‌الله بروجردی در سال ۸۶ با ظرفیت ۲۳۰ تخت در زمینی به مساحت ۳۲ هزار مترمربع و زیربنای ۲۳ هزار مترمربع کلید خورد؛  پروژه‌ای که تا به امروز ۷۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن هزینه شده است.

طومار وعده‌های افتتاح بیمارستان آیت‌الله بروجردی

بیمارستان آیت‌الله بروجردی وعده‌های متعددی را برای افتتاح از سر گذرانده است و حالا باگذشت ۱۱ سال از عمر خود، چشم‌انتظار تحقق وعده‌ای جدید برای هفته چهارم تیرماه و شکستن طلسم حضور وزیر بهداشت در بروجرد است.

وعده افتتاح بیمارستان «آیت‌الله بروجردی» توسط وزیر بهداشت، بارها از سوی مسئولان استان و نمایندگان بروجرد در مجلس داده‌شده، ۱۲ فروردین‌ماه ۹۷ یکی از این وعده‌های محقق نشده بود.

پس‌ازآن نیز وعده‌هایی از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای حضور وزیر بهداشت در این استان طی اردیبهشت‌ماه ۹۷ داده شد اما این وعده نیز به سرنوشت وعده‌های پیشین دچار شد.

علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی نیز از تاریخ دیگری برای افتتاح رسمی این پروژه رونمایی کرده بود.

وی در سخنانی گفته بودبیمارستان آیت‌الله بروجردی به‌صورت آزمایشی فعالیت خود را آغاز کرده است و افتتاح رسمی این بیمارستان دریکی از روزهای فروردین‌ماه امسال خواهد بود.

بروجردی خاطرنشان کرده بود: پیشنهاد من به رئیس دانشگاه علوم پزشکی و همچنین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این بوده که این بیمارستان در روز مبعث پیامبر یا یکی از میلادهای ماه شعبان افتتاح رسمی شود چراکه این امر عملی است.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی افزود: خط قرمز ما نهایتاً نیمه شعبان برای افتتاح این بیمارستان است و امیدواریم وزیر برای افتتاح این بیمارستان در بروجرد حضور پیدا کند.

اما بیمارستان آیت‌الله بروجردی در «شعبان» نیز به رستگاری نرسید تا این بار رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد از وعده‌ای جدید برای هفته چهارم تیرماه رونمایی کند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل بیمارستان آیت‌الله بروجردی گفت: بیمارستان آیت‌الله بروجردی پروژه‌ای فاخر است که بهره‌برداری کامل آن از نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی ایران به‌حساب می‌آید.

کامران سبزیان بابیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی نسبت به تجهیز بیمارستان اقدام کرده است، افزود: این بیمارستان در بخش‌های معماری، تجهیز و مدیریت پیچیدگی‌هایی دارد که منجر به ادامه ساخت و تجهیز آن تا به امروز شده است.

وی بابیان اینکه بیمارستان آیت‌الله بروجردی تنها بیمارستانی در استان لرستان است که پتانسیل ارتقای به درجه‌یک عالی را دارد، تصریح کرد: در ابتدا قرار بر این بود که بیمارستان آیت‌الله بروجردی، به‌عنوان جایگزین بیمارستان امام خمینی(ره) ساخته شود اما با توجه به ورود خیرین و ساخت قسمت‌های مهمی چون بخش قلب و کودکان و اورژانس بیمارستان با هزینه ۴۰ میلیارد ریال این مجموعه تقویت شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد با اشاره به خدمات ارزنده در بخش قلب بیمارستان امام خمینی(ره) بروجرد، ادامه داد: به لحاظ جنرال شناخته شدن بیمارستان آیت‌الله بروجردی و موقعیت جغرافیایی آن و دسترسی مردم به این مرکز تصمیم بر آن شد که بخش قلب و کودکان در بیمارستان امام خمینی(ره) باقی بماند، ازنظر اقتصادی نیز در سیستم دولتی هم‌زمان داشتن دو بخش جداگانه قلب به‌صرفه نبود.

سبزیان تأکید کرد: بخش‌های داخلی مردان وزنان، خون و سرطان، عفونی، مغز و اعصاب در بیمارستان آیت‌الله بروجردی فعال است.

معضل جذب نیروهای غیربومی

وی با اشاره به استخدام ۴۰۰ نیرو در این مجموعه، اظهار داشت: بیمارستان آیت‌الله بروجردی ۴۰۰ فرصت شغلی مستقیم ایجاد کرده است که جذب نیروهای غیربومی در آن به یک معضل تبدیل‌شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: البته جذب نیرو از طریق سازمان سنجش بوده و کسانی که توانسته‌اند حدنصاب نمره را در آزمون را کسب کنند در حال گزینش هستند و به‌زودی استخدام خواهند شد.

سبزیان بابیان اینکه تا ۸۰ درصد بومی گزینی را لحاظ کرده‌اند، افزود: البته با این تفاسیر نیز در حال حاضر کمبود پزشک متخصص، فوق تخصص، پرستار و پزشک عمومی وجود دارد.

افتتاح بیمارستان در ابتدای تیرماه با دیگر برنامه‌های وزیر تداخل یافت

وی در رابطه بازمان افتتاح پروژه یادآور شد: قرار بر این بود بیمارستان آیت‌الله بروجردی در اول تیرماه سال جاری افتتاح شود که گویا با دیگر برنامه‌های وزیر بهداشت تداخل پیداکرده و این مهم به هفته چهارم تیرماه محول شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد تأکید کرد: با سفر وزیر بهداشت و افتتاح بیمارستان آیت‌الله بروجردی، هم‌زمان مرکز اورژانس ۱۱۵ میدان نواب، مرکز درمان بستر اشترینان بروجرد، کلینیک طرح تحول سلامت تأمین اجتماعی و مرکز دولتی دندان‌پزشکی بروجرد نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

تگ ها

مقالات مشابه

1 thought on “وعده رستگاری بیمارستان بروجرد در تیرماه/طلسم حضور وزیر می‌شکند؟”

  1. دانشگاه علوم پزشکي بروجرد چه مي شود ؟دانشگاه علوم پزشکي ودانشکده پزشکي در خواست اصلي ماست.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close