اخبار جهان

همکاری ایندیپندنت و عربستان برای راه‌اندازی پایگاه‌های خبری به ۴ زبان از جمله فارسی

روزهای بروجرد- رسانه های خبری از همکاری یکی از روزنامه های معروف بریتانیا با یک شرکت رسانه ای سعودی برای راه اندازی پایگاه های خبری با چهار زبان مختلف از جمله فارسی خبر دادند.

به گزارش شفقنا به نقل از پایگاه اینترنتی «عربی ۲۱»، پایگاه خبری «میدل ایست آی» بریتانیا اعلام کرد که روزنامه «ایندیپندنت» این کشور با «گروه سعودی پژوهش و بازاریابی» (SRMG) که یک شرکت رسانه ای مرتبط با خاندان حاکم در عربستان سعودی بوده و سیاست های آن را تبلیغ می کند، برای راه اندازی چهار پایگاه خبری به زبان های عربی، اردو، ترکی و فارسی همکاری و شراکت می کند.

بر اساس این گزارش، میدل ایست آی در این باره تاکید کرده که چهار پایگاه خبری جدید تحت مالکیت گروه سعودی پژوهش و بازاریابی خواهند بود با این حال قرار است به استانداردهای ویراستاری و سردبیری روزنامه بریتانیایی پایبند باشند.

این پایگاه خبری همچنین از ایندیپندنت نقل کرده که پایگاه های جدید ویژه پوشش اخبار مستقل با اندیشه های آزاد و تحلیل های مرتبط با مسائل جهانی و رویدادهای محلی خواهند بود و در هر یک از آنها نیز برخی مقاله های این روزنامه به صورت ترجمه در کنار محتوای تولیدی خبرنگاران وابسته به شرکت سعودی منتشر خواهد شد در حالی که مقرهای آنها نیز در شهرهای لندن، پایتخت بریتانیا، اسلام آباد، پایتخت پاکستان، استانبول در غرب ترکیه و نیویورک در شمال شرق آمریکا خواهد بود.

میدل ایست آی در این باره یادآور شده که یک سرمایه گذار سعودی به نام «سلطان ابوالجدایل» سال گذشته میلادی نزدیک به یک سوم سهام روزنامه ایندیپندنت را خریداری کرده و همین مسئله نیز باعث بروز نگرانی در رابطه با استقلال این روزنامه تحت مالکیت یک میلیارد روس به نام «اوگنی لبدف» شده است.

به نوشته این پایگاه خبری، نمی توان روابط گروه سعودی پژوهش و بازاریابی را از خاندان «آل سعود» جدا دانست جایی که سال گذشته میلادی شاهزاده «بدر بن عبدالله بن محمد بن فرحان»، از افراد نزدیک به شاهزاده «محمد بن سلمان آل سعود»، ولیعهد عربستان ریاست این گروه را بر عهده داشت در حالی که هم اکنون به عنوان وزیر فرهنگ این کشور فعالیت می کند.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close