اخبار بروجرد

رفع تصرف ۱۰۳ هکتار از اراضی ملی بروجرد/تشکیل شعب اختصاصی تخریب و تغییر کاربری منابع طبیعی

روزهای بروجرد- رئیس داگستری بروجرد گفت: در سه ماهه نخست امسال رفع تصرف از ۱۰۳ هکتار از اراضی ملی بروجرد صورت گرفته است.

به گزارش فارس، حمید رضا بوالحسنی در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی این شهرستان اظهار کرد: در سه ماه نخست امسال ۱۰۳ هکتار از اراضی ملی تین شهرستان رفع تصرف و تحویل اداره منابع طبیعی شده است.

وی بیان کرد: در سال گذشته ۳ جلسه با ۱۸ مصوبه در خصوص تصرف اراضی ملی از جمله در بیشه دالان، منطقه ونایی و اراضی گیجالی برگزار شده است.

رئیس دادگستری بروجرد با اشاره به موضوع اقدام برخی تعاونی‎ها در واگذاری زمین به اعضای خود در قسمت اراضی منطقه گیجالی عنوان کرد: با توجه به خرید قولنامه‎ای این اراضی اینک اعضای تعاونی‎ها با مشکل واگذاری و صدور سند مواجه شده‎اند، بنابراین باید این موضوع تعیین تکلیف شود.

بوالحسنی با تاکید بر جدیت دستگاه قضا در حفاظت از اراضی منابع طبیعی تصریح کرد: در این راستا طی ماهه نخست امسال ۱۰۳ هکتار از این اراضی رفع تصرف شده‎اند.

وی همچنین از تشکیل شعب اختصاصی رسیدگی تخلفات صورت گرفته در خصوص اراضی ملی و منابع طبیعی خبر و ادامه داد: این شعب در دادگاه و دادسرای بروجرد به صورت ویژه به موضوع تغییر کاربری‎ها و تخریب اراضی پرداخته و با متخلفان برخورد می‎کنند.

رئیس دادگستری بروجرد از ضعف فرهنگسازی در حفاظت از منابع طبیعی به عنوان یکی از مشکلات اصلی در این شهرستان یاد و خاطر نشان کرد: تا زمانی که این مهم محقق نشود، شاهد مشکلاتی مانند تصرف اراضی و تغییر کاربری آن‎ها هستیم.

بوالحسنی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع کم آبی‎ و کشت محصولات آب‎دوست در بروجرد اشاره کردو گفت: متاسفانه به دلیل اقدامات نادرستی که در گذشته انجام شده است، اکنون اصلاح برخی امور سخت و دشوار است.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close