اخبار بروجردویژه ها

با راه اندازی بیمارستان آیت الله بروجردی تعداد تخت های بیمارستانی بروجرد به ۵۶۵ تخت افزایش می یابد

روزهای بروجرد- رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: در حال حاضر ۳۳۵ تخت بیمارستانی در بروجرد فعال است که با راه اندازی بیمارستان ایت الله بروجردی به ۵۶۵ تخت افزایش می یابد.

به گزارش ایرنا، کامران سبزیان در نشست با خبرنگاران که در بیمارستان آیت الله بروجردی برگزار شد، افزود: بیمارستان آیت الله بروجردی با ۲۳۰تخت در ماه جاری با حضور وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه براساس جمعیت بروجرد باید ۷۵۰ تخت بیمارستانی درمراکز درمانی شهرستان فعال شود، اظهارداشت: درهمین راستا برای احداث ۲ بیمارستان خصوصی مجوز لازم صادر شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد بیان کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده بخش های قلب و کودکان بیمارستان امام خمینی(ره) فعال خواهد ماند و بخش های داخلی زنان و مردان، خون و سرطان وای سی یو نیز به بیمارستان آیت الله بروجردی منتقل می شوند.

سبزیان با بیان اینکه بخش های زنان، ارتوپد، اعصاب و جراحی در بیمارستان شهید چمران بروجرد فعال است، اضافه کرد: بیمارستان آیت الله بروجردی تنها مرکز درمانی استان برای دریافت درجه یک عالی است که بخش های ویژه ای برای خدمات رسانی به بیمارستان دراین واحد درمانی فعال خواهد شد.

وی ادامه داد: ۲ مرکز جراحی بهبود و امیرالمومنین( ع ) بروجرد هم اکنون جراحی کوچک را انجام می دهند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد یادآور شد: برای احداث فضای فیزیکی بیمارستان آیت الله بروجردی بیش از۷۲۰ میلیارد ریال و برای تجهیز آن نیز حدود یک هزارمیلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

سبزیان افزود: با راه اندازی این بیمارستان برای ۴۰۰ تن شغل فراهم می شود که براساس آزمون جذب می شوند.

وی گفت: طرح تحول سلامت در روستاها به صورت کامل اجرا شده و ۱۰۰مرکز وخانه بهداشت ازامکانات لازم در این طرح برخوردار شدند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد بیان کرد: یکی ازمهمترین مشکلات این بیمارستان کمبود پزشک عمومی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

سبزیان اظهارداشت: بیمارستان۲۳۰ تختخوابی آیت الله بروجردی یکی از مراکز درمانی پیشرفته کشور است که دارای چهار بخش تخصصی داخلی، جراحی، زنان و زایمان و کودکان است.

وی اضافه کرد: این بیمارستان دارای ۶ اتاق عمل مجهز، ۲۰ تخت اورژانس، ۱۱ تخت دیالیز و بخش تصویربرداری رادیولوژی و سونوگرافی و بخش M.R.I می باشد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد ادامه داد: عملیات احداث بیمارستان آیت الله بروجردی ازسال ۱۳۸۵ در پنج طبقه به زمینی به مساحت ۱۹ هزار مترمربع آغاز و هم اکنون تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

شهرستان بروجرد با بیش از ۳۵۰ هزار تن جمعیت دارای سه بیمارستان دولتی و ۲ بیمارستان خصوصی است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close