اخبار جهان

واشنگتن: کشورها خود را برای توقف کامل واردات نفت از ایران آماده کنند

روزهای بروجرد- یک مسئول آمریکایی تاکید کرد که کشورش هم پیمانان خود را ترغیب می کند ظرف چند ماه آینده واردات نفت از ایران را به صورت کامل متوقف کنند.

به گزارش شفقنا به نقل رویترز، یک مسئول بلندپایه در وزارت امور خارجه آمریکا امروز (سه شنبه) اعلام کرد که کشورهای خریدار نفت از ایران باید خود را برای متوقف ساختن همه واردات خود از آن از ماه نوامبر آینده همزمان با اعمال دوباره تحریم های واشنگتن علیه تهران آماده کنند.

بر اساس این گزارش، مسئول مذکور که خواسته نامش فاش نشود در پاسخ به این پرسش که آیا آمریکا هم پیمانان خود را به کاهش واردات نفت از ایران و رساندن آن به صفر در آغاز ماه نوامبر آینده تشویق می کند، اظهار داشت: بله.

این مسئول آمریکایی در گفت و گو با خبرنگاران همچنین مدعی شد: ما جریان های تامین مالی ایران را منزوی خواهیم کرد و به دنبال تحت الشعاع قرار دادن رفتار کلی پلید ایران در منطقه هستیم.

به گفته این مسئول، یک هیئت آمریکایی هفته آینده راهی منطقه خاور میانه می شود تا کشورهای تولیدکننده نفت حاشیه خلیج فارس را به اطمینان دادن نسبت به تامین جهانی نفت با جداسازی ایران از بازار در نوامبر آینده ترغیب کند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close