اخبار ایران

کدام کشورها لوازم خانگی ایرانی مصرف می‌کنند؟

روزهای بروجرد- باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سخنگوی انجمن تولیدکنندگان ایران گزارش داد: مقصد اصلی صادرات لوازم خانگی ایران، کشور‌های افغانستان و پاکستان است که عمده کالای صادراتی کولرآبی است.

حمیدرضا غزنوی با اشاره به ظرفیت تولید لوازم خانگی در کشور اظهار کرد: ظرفیت تولید یخچال فریزر در کشور حدود ۳ میلیون دستگاه است حال آنکه نیاز بازار داخلی حدود ۱ میلیون ۵۰۰ هزار دستگاه در سال است.

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان ایران با اشاره به میزان تولید لباسشویی تصریح کرد: ظرفیت تولید ماشین لباسشویی حدود ۳ میلیون دستگاه است حال آنکه نیاز بازار ۲ میلیون دستگاه است و حدود ۱ میلیون دستگاه ماشین لباسشویی به کشور وارد می‌شود.

وی با اشاره به واردات محدود اجاق گاز به کشور گفت: نیاز کشور به اجاق گاز در حدود ۱ میلیون دستگاه است که عمده آن در کشور تولید می‌شود و واردات اجاق گاز محدود به ۲۴ هزار دستگاه در سال است.

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان ایران با اشاره به توانایی بالای تولیدکنندگان داخلی در حوزه لوازم خانگی بیان کرد: با وجود پیشرفت تکنولوژی و ساخت کالای باکیفیت در کشور به دلیل واردات بی رویه بسیاری از تولیدکنندگان با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده اند.

غزنوی با بیان اینکه بیشتر صادرات به کشور افغانستان و پاکستان است، اظهار کرد: مقصد اصلی صادرات لوازم خانگی ایران، کشور‌های افغانستان و پاکستان است که عمده کالای صادراتی کولرآبی است.

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان ایران با اشاره به افزایش قیمت لوازم خانگی گفت: با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه، لوازم داخلی ۷ درصد و لوازم خارجی وارداتی ۲۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

غزنوی با بیان اینکه نوسانات نرخ ارز تأثیر چندانی در افزایش قیمت لوازم خانگی ندارد، گفت: در صورت تأمین ارز مورد نیاز واردکنندگان لوازم خانگی، قیمت لوازم خانگی افزایش محسوسی نخواهد داشت.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close