اخبار ایران

تصاویر خودروهای خاص و گران قیمت در تهران

روزهای بروجرد- از سازندگان مختلفی با تاریخ و بازار و قیمت‌هایی عجیب به ایران آمده و سودای خودنمایی و دلبری دارند. به آنها لقب سلاطین خیابان‌های پایتخت را داده‌اند چرا که معمولا کم‌نظیر و خاص بوده و تعداد زیادی از آنها در سطح شهر تردد ندارند. ۳۰ اتومبیل گزارش فرادید همگی از گران‌ترین نمونه‌های موجود در ایران هستند و جزو لوکس‌ترین خودروهای حاضر در بازار تهران که علاوه بر عملکرد فنی بالا از قیمت‌های عجیبی هم برخوردارند و در نمونه‌های پلاک ملی یا گذر موقت در روزهای اخیر بارها در سطح شهر رهگذران را شوکه کرده‌اند.

خودروهای خاص و گران قیمت تهران

به گزارش فرادید، لوکس بودن معیاری است که در ایران راجع به آن خلط مبحث شده و به واسطه اختلاف گسترده قیمت خودرو در ایران و کشورهای همسایه، مفهومی که از اتومبیل لوکس در ذهن عامه مردم وجود دارد فارغ از واقعیت‌های جهانی است. بر این مبنا کمتر کسی وجود دارد که امارات یا ترکیه خودرویی مثل رنو، هیوندای، تویوتا، لکسوس و کیا را یک اتومبیل لوکس به معنای دقیق کلمه بداند. در ایران اما اقسامی از ساخته‌های این چند برند با داشتن برخی تجهیزات که در اتومبیل‌های تولید داخل کمتر یافت می‌شوند، زمینه یک انحراف را به وجود آورده‌اند.

خودروهای خاص و گران قیمت تهران

اینجا در یک بخش اول گزارش جذاب به سراغ ۱۶خودروی لوکس واقعی می‌رویم که در خیابان‌های پایتخت جولان می‌دهند و تعداد بسیار انگشت‌شماری از ساکنان پایتخت قادر به خریداری آنها هستند. مالکان این خودروها که به نوعی سلاطین سرعت و ثروت در خیابان‌های تهران هستند بعضا با نام ریچ‌کیدز، مایه‌دار و اسامی مشابه شناخته می‌شوند ولی بهترین توصیف برای آنها لفظ عشق ماشین است.


لامبورگینی گالاردو تروفئو

 یک کوپه سریع و وحشی ایتالیایی که با کمک موتوری ۱۰سیلندر و ۵۶۰اسبی به معنی دقیق کلمه یک هیولای مخوف است که به صورت گذر موقت وارد کشور شده و بهایی ۲۰۰ هزار دلاری دارد. گالاردو تروفئو که در کمتر از ۳.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد در شمار موفق‌ترین خودروهای تاریخ لامبورگینی است که می‌تواند تا بیش از ۳۲۰ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد.

خودروهای خاص و گران قیمت تهران


لکسوس آر ایکس۲۰۰تی
از عجایب روزگار همین که یک خودروی ژاپنی نیمه لوکس را در بازار ایران به بهایی بیش از ۱ میلیارد تومان خرید و فروش می‌کنند و کسی هم تعجب نمی‌کند. شاسی بلند متوسط لکسوس که از موتور۲لیتری و توربو با قدرت ۲۴۰اسب بخار بهره می‌برد با گنجایش ۵سرنشین، لیست کامل امکانات و بدنه‌ای تیز و کشیده یکی از خودروهای محبوب ایرانی‌هاست که در دو نسل گذشته همواره فروش مناسبی در بازار داشته گرچه در نسل جدید خود با توجه به قیمت گزافش چندان طالبی ندارد.

خودروهای خاص و گران قیمت تهران


ولوو ایکس‌سی۹۰ هیکو
این خودرو ۱/۱میلیاردی که در شمار محبوب‌ترین خودروهای لوکس بازار ایران قرار دارد با کمک پیشرانه مشهور تی۶ که یک نمونه ۲لیتری ۴سیلندر و توربو است ضمن ارائه قدرتی معادل ۳۲۰ اسب به راننده، هیچ کجا کم نمی‌اورد و در عین توان مناسب در بخش آفرود از سواری بسیار نرم و باکیفیت و اتاق مجلل و ایمن سود می‌برد. سواری‌ محصولات ولوو حسی از اطمینان را به سرنشینان انتقال می‌دهد چرا که همه چیز در کمال آرامش رقم خورده و خبری از سر و صدا نیست.

خودروهای خاص و گران قیمت تهران


مازراتی ام‌سی استرادال
یک رودستر وحشی ایتالیایی بسیار خاص با قیمت ۲ تا ۳ میلیاردی که هنوز هم زیبا، سریع و لوکس به نظر می‌رسد. این مدل تولید محدود بوده و یک یا دو دستگاه از آن به ایران وارد شده است. مازراتی کوپه که در کنار پورشه جزو نمادهای طبقات بسیار مرفه است در سال‌های ۸۸ تا ۹۲ در ۳ مدل مختلف گرن کابریو، گیبلی و کواتروپورته به بازار ایران راه یافت و توانست فروشی مافوق تصورات را تجربه کند. در نمونه استرادال ما با یک موتور۸سیلندر ۴.۷لیتری و ۴۶۰اسبی مواجهیم که به این رودستر ساخت بولونای ایتالیا کمک می‌کند علاوه بر داشتن یک صدای دلنشین، در کمتر از۴/۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

خودروهای خاص و گران قیمت تهران


مرسدس بنز اس۵۰۰مدل ۲۰۱۴
یک لیموزین باوقار و افسانه‌ای با یک موتور ۸سیلندر ۵لیتری ۲توربو که قدرتی بیش از ۴۵۵اسب بخار و قیمتی بالغ بر ۳ میلیارد تومان دارد. این خودرو که بالاترین لیست تجهیزات را با خود دارد با طول ۵.۱۱متر یکی از بلندترین سدان‌های موجود در کشور هم بوده که اغلب در جهان مورد استفاده روسای جمهور و مقامات اقتصادی و سیاسی است. چرم، چوب، فرش، کروم و دوخت اعلا از جمله مشخصات جذاب اتاق این لیموزین آلمانی است.

خودروهای خاص و گران قیمت تهران


رنجروور ووگ

یک انگلیسی مغرور با فرم بدنه کشیده، رنگی دلنشین و خاص و البته قیمتی رویایی که برخلاف نیای پیرش بدنه دو رنگ ندارد و به شکل عجیبی مجلل است. این خودرو  از عالی‌ترین محصولات گروه جگوار لندروور به شمار می‌رود، با داشتن فضای انبوه در اتاقش، چرم، چوب و کروم در داشبورد و نیز موتوری قدرتمند به سرنشینانش تجربه‌ای دلنشینی از سواری با یک شاسی‌بلند را ارائه می‌کند. ووگ انگلیسی که در نمونه گذر موقت قیمتی ۱ میلیاردی دارد، یک موتور ۵ لیتری ۸ سیلندر خورجینی بهره می‌برد و می‌تواند حداکثر قدرت ۳۶۹ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۵۱۰ نیوتن متر تولید کند.

خودروهای خاص و گران قیمت تهران


مرسدس بنز جی۵۵

 یک غول آهنی واقعی که با داشتن یک مجموعه فنی کم‌نظیر قادر است هر شاسی‌بلند دیگری را به زانو درآورد. جی۵۵ که از سال ۱۹۷۹ که نخستین بار تولید شدهT به لحاظ ظاهری تغییرات بسیار اندکی به خود دیده که قیمتی بالغ بر ۲۰۰ هزار دلار دارد و با توجه به وضعیت تعرفه‌های واردات و خاص بودن خودرو در ایران احتمالا بهای نمونه‌های پلاک ملی آن بیش از ۲میلیارد تومان باشد. تنها کیت برابوس این خودرو قیمتی ۲۳ هزار دلاری دارد و شامل مجموعه‌ای از تجهیزات فنی، ظاهری و رفاهی است. موتور این خودرو ۵۰۰ اسب بخار نیرو دارد و در دور پایین بیش از ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور را تحویل راننده می‌دهد.

خودروهای خاص و گران قیمت تهران


کادیلاک ATS

 یک سدان کاملا شهری و نیمه لوکس که در آمریکا و کشورهای حاشیه خلیج فارس کمتر از ۵۰ هزار دلار قیمت دارد اما در ایران به بهایی نزدیک به ۱ میلیارد تومان به فروش می‌رود. گفته می‌شود نمونه‌هایی از سری ATS به لطف مجوزهای خاص واردات خودرو در بازار تهران برای خریداران خاص پسند به بهایی ۱میلیارد تومانی خرید و فروش می‌شوند.

خودروهای خاص و گران قیمت تهران


پورشه پانامرا ۴اس توربو منصوری
این سدان۴درب فست‌بک آلمانی که علاوه بر کیت ظاهری از تغییرات فنی تیونر مشهور ایرانی یعنی کوروش منصوری هم سود می‌برد، با قیمتی بالغ بر ۱.۵میلیارد تومان ازموتوری توربو با حجم ۴۸۰۰سی‌سی سود می‌برد که قدرتی بیش از ۶۵۰اسب را تحویل راننده داده ضمن اینکه بهترین فضای ممکن را به لحاظ راحتی و زیبایی در اختیار ۴سرنشین خود قرار می‌دهد. جالب است بدانید که مصرف سوخت موتور این هیولا در شهر بیش از ۱۶ لیتر در هر صد کیلومتر است.

خودروهای خاص و گران قیمت تهران


ب.ام.و ۶۵۰ پریور دیزاین
یک کوپه اسپورت لوکس ۱.۲ میلیاردی ۴درب که توسط یک تیونر برجسته آلمانی ارتقا یافته و علاوه بر ظاهر در بخش موتور و تعلیق هم با اصلاحاتی مواجه شده است. سری۶ که ساخته و پرداخته دستان هنرمند طراح ایرانی ب.ام.و یعنی نادر فقیه‌زاده است، از موتوری ۸سیلندر، ۴.۴ لیتری و ۴۱۰ اسبی برخوردار است که شتابی بالا را عاید مالکان این محصول متفاوت و جذاب می‌کند. ۶۵۰ در نمونه‌های کارکرده هم‌اینک حدود ۱میلیارد تومان قیمت دارد.

خودروهای خاص و گران قیمت تهران


فراری کالیفرنیا توربو

 به لطف موتور توربو و ۸سیلندر فراری، این کوپه سبک وزن و ۲نفره ایتالیایی با داشتن ۵۶۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۵ نیوتن‌متر گشتاور قادر است در زمینه سرعت سرنشینان خود را به مرز جنون برساند! بهای این کالیفرنیای ۴چرخ بیش از ۲ میلیارد تومان بوده که در صورت نصب پلاک ملی قیمتش به بیش از ۸ میلیارد تومان خواهد رسید.

خودروهای خاص و گران قیمت تهران


جگوار اف-پیس ۲۰۱۷
یک اس‌یووی اصیل انگلیسی که بیش از آنکه جادار و آفرودر باشد یک نمونه اسپورت و قدبلند با هدف رقابت با پورشه ماکان بوده و از قیمتی ۲میلیارد تومانی برخوردار است. اف-پیس که توانسته موفقیت مناسبی را در بازارهای جهانی عاید جگوار نماید با داشتن یک موتور۳لیتری ۶سیلندر سوپرشارژردار ۳۸۰ اسبی از جمله سریع‌ترین اس‌یووی‌های موجود در کشور است که کمتر از آن نامی برده شده است. اف-پیس قرار بود به کشور وارد شود اما ابلاغ قوانین جدید واردات خودرو ورود انبوه این محصول انگلیسی را ممنوع کرد.

خودروهای خاص و گران قیمت تهران


کادیلاک اسکالاد پلاتینیوم ۲۰۱۶
حدود ۲سالی می‌شود که در پایتخت جولان می‌دهد و یکی از نمادهای ثروت در بین کاربران فضای مجازی است. تصویری که نخسیتن بار از این خودرو منتشر شد، اسکالاد را در کنار خانه‌ای مجلل و یک مرد جوان شیک پوش که گویا مستخدم خانه بود! نشان می‌دهد. موتور حجیم ۶۲۰۰سی‌سی و۸سیلندر اسکالاد از جمله دلایل جلب توجه این محصول آمریکایی است که گفته می شود قیمتی ۲ میلیارد تومان دارد. کادیلاک از جمله محبوب‌ترین برندهای صنعت خودرو بین ایرانیان است که در سال‌های دهه۵۰ در ایران تولید می‌شد.

خودروهای خاص و گران قیمت تهران


ب.ام.و آی۸ هفت رنگ
یک خودروی اسپورت پاک آلمانی که به مدد یک کاور بدنه که هفت رنگ است و در مقابل شعاع نور ظاهر جذابی به خود می‌گیرد. این کوپه هیبریدی که بهایی  ۱.۵میلیاردی دارد از موتوری الکتریکی در کنار یک پیشرانه ۴سیلندر توربو سود برده و با داشتن ۳۶۲ اسب بخار قدرت، ضمن مصرف سوخت کمتر از ۳ لیتر از شتاب حیرت‌انگیزی برخوردار است. بهای نمونه‌های کم کارکرد آی۸ حدود ۱.۵ میلیارد تومان است.

خودروهای خاص و گران قیمت تهران


رنجروور ولار
به تازگی وارد بازار های جهانی شده و به همراه دیگر برادرانش یعنی اتوبیوگرافی و ایووک چند بار در سطح شهر دیده شده است. ولار که امسال جایزه زیباترین طراحی سال جهان را برای مهندس مشهور انگلیسی مارتین مک گاورن به ارمغان آورد از بهایی ۲ میلیاردی د رتهران برخوردار بوده و جزو خاص‌ترین شاسی‌بلندهای بازار است که کیفیت ساخت بالا، موتور نیرومند و توان آفرودی وحشتناکی دارد. راستی ولار چیزی نزدیک به ۵متر طول و ۲۲۰۰کیلوگرم وزن دارد.

خودروهای خاص و گران قیمت تهران


پورشه ۹۱۱ توربو اس
قبلا هم این اتومبیل را معرفی کردیم. یک کوپه وحشی و صرفا اسپورت است که با قیمتی ۳ میلیارد تومانی در کمتر از ۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و تا ۳۳۰ کیلومتر در ساعت هم سرعت می‌گیرد. قناری آلمانی که قبلا در یکی از گالری‌های مشهور پایتخت جا خوش کرده بود محصول سال ۲۰۱۵ بوده و بارها در سطح شهر در حال تاخت و تاز دیده شده است. موتور این خودرو بیش از ۵۰۰اسب بخار قدرت دارد و با حجم ۳۸۰۰سی‌سی یک نمونه ۸سیلندر توربو است.

خودروهای خاص و گران قیمت تهران

………………

عکس‌ها از صفحه شخصی بامداد صفائیان

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close