اخبار بروجرد

فرماندار بروجرد: مدیران دستگاه های اجرایی در ارائه آمار و ارقام دقت کنند

روزهای بروجرد- معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: با توجه به اینکه قاچاق کالا و ارز تولید ملی را خدشه دار می کند برخورد جدی با این موضوع باید در دستور کار دستگاه ها قرار بگیرد.

به گزارش ایرنا رضا آریایی در کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در فرمانداری بروجرد برگزار شد، افزود: قاچاق کالا در سال های اخیر به شدت افزایش یافته و تولید ملی و داخلی را با مشکل مواجه کرده است.

وی اظهار داشت: تمهیداتی خوبی برای مبارزه با قاچاق کالا درنظر گرفته شده که باید همه دستگاه باید در راستای تحقق آن همکاری کنند.

فرماندار بروجرد اضافه کرد: امروز کالاهای بدون کیفیت لوکس و جذاب به صورت قاچاق وارد بازار می شود و مردم نیز با عدم آگاهی کافی آنها را خریداری می کنند که باید در راستای آگاهی بخشی و فرهنگ سازی در این حوزه اقدام شود.

آریایی بیان کرد: امروز مواد صنعتی علاوه بر عطاری ها در داروخانه ها و لوازم بهداشتی عرضه می شود که متاسفانه سلامت جوانان را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی ادامه داد: در برخی از سوپرمارکت ها آدمس هایی با طعم و رنگ جذابی عرضه می شوند درحالی که مواد این آدمس ها تعادلات روانی را مصرف کننده را مختل می کند.

معاون استاندار لرستان گفت: در برخی آریشگاه های مردانه و زنانه از مواد مضر برای سلامتی استفاده می شود که نیازمند رسیدگی دستگاه های متولی 
است.
آریایی اظهارداشت: در فصل بهار دامداران تمایل زیادی به پرواربندی دام ها دارند که جهاد کشاورزی در این ایام باید برای جلوگیری از افزایش قیمت گوشت قدامات لازم را انجام دهد.

وی اضافه کرد: در بحث افزایش قیمت گوشت پیگیری های مستمری صورت گرفته که باید مستمر و مداوم باشد.

فرمانداربروجرد بیان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی در ارائه آمار و ارقام دقت کنند تا از بروز مشکلات جلوگیری شود.

رئیس تعزیرات حکومتی بروجرد گفت: از ابتدای امسال ۴۰۰ پرونده تشکیل شده که ۲۵ مورد آن مربوط به قاچاق کالا است.

کیومرث حسن پوربا اشاره به عرضه لباس های دست دوم در برخی از نقاط شهر افزود: در صورتی که این لباس ها قاچاق بوده و از نظر بهداشتی مناسب نیستند باید جمع آوری شوند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بروجرد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶ پرونده قاچاق کالا در بروجرد تشکیل شده که مربوط به لوازم آرایشی و بهداشتی است.

علی شاهرودی افزود: مشکل عطاری ها شهرستان بروجرد عرضه موادی است که در حیطه کاری آنها نیست که در این راستا باید برخورد جدی شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close