اخبار بروجرد

۷ شهرک بروجرد مدرسه‌ ندارد/پیشرفت ۸ درصدی استخر دانش‌آموزی در ۸ سال

روزهای بروجرد- مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: در ۷ شهرک بروجرد هیچ فضای آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی وجود ندارد.

شهاب روزبهانی در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: کمبود فضای آموزشی در شهرک‎های تازه‌ساز مشکلاتی را برای آموزش و پرورش ایجاد و دانش‌آموزان این مناطق را راهی دیگر مدارس سطح کرده است.

وی با اشاره به بی‎بهره بودن دانش‎آموزان ۷ شهرک از وجود فضای آموزشی بیان کرد: در همه شهرک‌های بروجرد تنها ۴ واحد آموزشی در مقاطع متوسطه اول و دوم دخترانه و پسرانه و ۸ مدرسه ابتدایی وجود دارد.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد عنوان کرد: دانش‌آموزان ساکن در شهرک‌های هواشناسی، ایثار، مخابرات، پردیس، نیاوران، زاگرس و شهرداری و فازهای ۶، ۷ و ۸ شهرک اندیشه از وجود هرگونه فضای آموزشی بی‎نصیب هستند.

روزبهانی ادامه داد: در سایت مسکن مهر هم با وجود سکونت چند هزار نفر از شهروندان بروجردی تنها یک مجتمع آموزشی ابتدایی برای دانش‎آموزان دختر و پسر وجود دارد و دانش‌آموزان دیگر مقاطع تحصیلی به ناچار برای تحصیل به مدارس مرکز شهر می‎آیند.

وی تصریح کرد: کمبود فضای آموزشی در شهرک‎ها و تحصیل دانش‎آموزان این مناطق در مدارس مرکز شهر علاوه بر تحمیل هزینه‎های قابل توجه به والدین، موجب بالا رفتن تعداد دانش‎آموزان در برخی مدارس و کلاس‎های درس شده و روی کیفیت آموزشی تاثیر گذاشته است.

 مدیر آموزش و پرورش بروجرد با تاکید بر اینکه بخش قابل توجهی از مدارس شهری و روستایی این شهرستان با ظرفیت و یا مشارکت خیرین احداث شده است، افزود: به طور مثال کلنگ یک مدرسه خیرساز در مقطع متوسطه اول در سایت مسکن مهر به زمین زده شده است.

روزبهانی در بخش دیگری از سخنان خود به پیشرفت ۸ درصدی استخر دانش‎آموزی این شهرستان در بازه زمانی ۸ ساله اشاره و تاکید کرد: در سفر اخیر وزیر آموزش و پرورش در شهریور ماه امسال به این شهرستان موضوع استخر به عنوان یکی از مطالبات مطرح شد.

وی اظهار کرد: از سویی مدیرکل آموزش و پرورش لرستان نیز پیگیر موضوع بوده و سفری اختصاصی برای این منظور به وزارتخانه داشته و طبق گفته‌ها اعتباری برای ادامه اجرای این پروژه در نظر گرفته شده است.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close