اخبار لرستان

بخت سیاه یک شهر

روزهای بروجرد- الهام شاهدپور: کوهدشت با داشتن ۱۰۲٬۲۸۵ نفر جمعیت بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ چهارمین شهر پرجمعیت استان لرستان بعد از خرم‌آباد، بروجرد و دورود محسوب می‌شود.

کوهدشت را سیاسی ترین شهر استان لرستان می خوانند و به قول یکی از مسئولان سابقش به جای هر چیز دیگری در این شهر سیاستمدار به کل استان و کشور صادر شده است.

کوهدشت همواره در دوران های گذشته بستر اختلافات سیاسی سیاستمدارانش بوده و به دلیل بافت اجتماعی آن که متشکل از اقوام و قبیله های لر و لک زبان است ملتهب و آسیب پذیر بوده است.

این شهر سیاسی استان لرستان هیچ گاه از مزیت سیاسی بودنش بهره ای نبرده و تنها اختلافات و عقب ماندگی هایش در این نزاع های نابرابر بیشتر شده است.

صنعتی ندارد، پیشه مردمان سختکوشش بیشتر دامداری و کشاورزی است. به دلیل نداشتن زیر ساخت های توسعه ای و محرومیت فراگیرش همواره و به خصوص در سالهای اخیر در صدر جدول بیکارترین شهر استان لرستان و البته محروم ترین شهر قرار داشته است.

بیکاری فراگیر مردمان محروم این شهر به گونه ای است که آمار جرم و جنایت در این شهر را به دلیل گرایش به کارهای غیرقانونی بالا برده و بسیاری از جوانان مستعد این شهر را حتی با داشتن تحصیلات دانشگاهی برای مشاغل کاذبی همچون دستفروشی راهی شهرهای دیگر استان مثل خرم آباد و بروجرد کرده است.

دعوای این روزهای کوهدشت بر سر تعین فرماندارش است فرمانداری که قرار است از سوی استاندار معرفی شود و ظاهرا سفارش شده نماینده این شهر برای برگزاری یک انتخابات سالم است!

نخبگان کوهدشت حالا نه برای زادگاهشان که در شهرهای دیگر استان و کشور در سمت های مدیریتی مختلف مشغول خدمت هستند و بروجرد نیز تجربه مدیریتی این مدیران کوهدشتی در سطوح مختلف مدیریتی را بارها داشته است.

تجربه نشان داده هیچ گاه طایفه گرایی سودی به حال هیچ شهری نداشته و تنها عقب ماندگی ها را بیشتر کرده و مردم را زیر بار فشارهای سیاسی شکننده و ناامید از حاکمیت می کند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close