اخبار لرستان

۵۸ درصد مخازن سدهای لرستان خالی است

روزهای بروجرد- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان گفت: با وجود بارش های مطلوب هفته های گذشته، هم اکنون آب ذخیره شده پشت سدهای استان به ۲۰۶ میلیون متر مکعب رسیده و ۵۸ درصد مخازن سدها همچنان خالی است.

رضا میرزایی در گفت و گو باایرنا اظهار کرد: تا پایان سال گذشته ۵۶۳ میلی متر بارش باران در استان گزارش شد و پس از بارندگی های اخیر، ۸۸.۱۷ میلیون مترمکعب به موجودی پشت سدهای استان اضافه شده است.

به گفته وی میزان بارش باران تا پانزدهم اردیبهشت امسال در استان ۴۳۸میلی متر گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲.۲درصد و نسبت به بلندمدت ۱۵.۸ درصد کاهش داشته است.

میرزایی با اشاره به موجودی آب ذخیره شده برخی سدهای استان گفت: در حال حاضر سد مروک دورود با ظرفیت ۱۰۵میلیون مترمکعب، ۳۵ میلیون و ۸۴ متر مکعب موجودی دارد.

وی ظرفیت ذخیره سد ایوشان خرم آباد را ۵۱.۷ میلون مترمکعب برشمرد و افزود: آب ذخیره شده در پشت این سد به ۲۸.۹۳میلیون مترمکعب رسیده است.

میرزایی اضافه کرد: آب ذخیره شد در پشت سد خان آباد الیگودرز نیز چهار میلیون متر مکعب گزارش شده در حالیکه ظرفیت آن ۱۳.۷میلیون مترمکعب است.

وی ادامه داد: سد حوضیان الیگودرز نیز با ظرفیت ۳۲میلیون متر مکعب ۱۸.۳میلیون مترمکعب و سد هاله با قابلیت ظرفیت ۳.۱۴میلیون مترمکعب ۲.۷۷میلیون مترمکعب ذخیره آب دارند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close