اخبار بروجرد

محمد پرهام: ظرفیت گردشگری پل تاریخی قلعه حاتم بروجرد مغفول مانده است

روزهای بروجرد- رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر بروجرد گفت: پل تاریخی قلعه حاتم بروجرد به عنوان یک ظرفیت گردشگری مغفول مانده است.

به گزارش فارس، محمد پرهام در جلسه کمیسیون گردشگری شورای شهر بروجرد در روستای قلعه حاتم و با محوریت پل تاریخی قلعه حاتم اظهار کرد: پل تاریخی قلعه حاتم یکی از آثار فاخر و ظرفیت‎های گردشگری است که مورد غفلت واقع شده است.

وی اظهار کرد: توسعه گردشگری یکی از اهرم‎های توسعه‎ای است که در تقویت بن مایه‎های اقتصادی و اشتغالزایی نقش بی‎بدیلی را ایفا می‎کند.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر بروجرد با اشاره به اینکه گردشگری صنعتی کم هزینه و با درآمد پایدار است، عنوان کرد: در حالی در حوزه‎های دیگر برای ایجاد یک شغل باید ۱۰۰تا۲۰۰ میلیون تومان هزینه شود که صنعت گردشگری به صرف هزینه‎های گزاف نیازی ندارد.

پرهام بیان کرد: در حالی آثار و ابنیه تاریخی متعدد و گاه منحصر به فردی در شهرستان بروجرد وجود دارد که بسیاری از آن‎ها حتی برای شهروندان بروجردی ناشناخته مانده و معرفی نشده‎اند.

وی از معرفی و شناساندن ظرفیت‎های تاریخی و گردشگری بروجرد به عنوان یکی از اولویت‎های پیش رو یاد و تاکید کرد: در وهله اول باید پتانسیل‎های موجود در این حوزه به شهروندان بروجردی معرفی شوند.

این مسوول ادامه داد: یکی از اهداف برگزاری جلسات کمیسیون گردشگری شورای شهر در محل آثار و ابنیه تاریخی و دارای طرفیت گردشگری این است که بستر برای معرفی این داشته‎ها به مردم بروجرد و لرستان فراهم شده و در گام بعدی به دنبال معرفی آن‎ها به کشور باشیم.

پرهام در بخش دیگری از سخنان خود از پل تاریخی قلعه حاتم بروجرد به عنوان یکی از ظرفیت‎های مغفول مانده صنعت گردشگری یاد و تصریح کرد: در عین حال این اثر تاریخی فاخر از جایگاه و ارزش بالای معماری و تاریخی برخوردار است.

وی تاکید کرد: ایجاد زیرساخت‎های لازم گردشگری در محدوده این پل تاریخی و بهره‎گیری از ظرفیت آن می‎تواند، بسترساز ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی و کسب و کار باشد.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر بروجرد سپس به برخی از مشکلات این اثر فاخر تاریخی اشاره و عنوان کرد: مسیر منتهی به پل تاریخی قلعه حاتم راه دسترسی مناسبی نداشته و این نقیصه نیازمند برطرف شدن است.

پرهام با تاکید بر ضرورت رفع معارضات زمین محدوده پل قلعه حاتم تاکید کرد: باید طرح جامعی برای این اثر تاریخی و توریست‌پذیر مهیا شده و بر مبنای آن وظایف هر یک از دستگاه‎های اجرایی مرتبط به منظور ایجاد زیرساخت‎های گردشگری و رفع مشکلات  کاستی‎های موجود تعریف شود.

وی در ادامه با انتقاد از برگزاری جلسات بدون خروجی گفت: باید مصوبات و نتایج جلسات ملاک عمل دستگاه‎های اجرایی و ادارات قرار گرفته و تصمیم‎گیری‎ها تنها به جلسات مختصر و محدود نشود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close