اخبار بروجردویژه ها

محمدرضا حافظی: می‎کوشیم با هدایت خیرین به بروجرد معضل فضای آموزشی شهر حل شود

روزهای بروجرد- مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‎ساز کشور گفت: ۶۵۰ هزار خیر مدرسه‎ساز در کشور وجود دارد که این مجمع را در انجام هدف آن حمایت کرده و یاری می‎رسانند.

به گزارش فارس، محمد رضا حافظی در آئین اهدای تجهیزات خریداری شده توسط خیرین به هنرستان‎های این شهرستان اظهار کرد: ۶۵۰ هزار خیر در کشور و یکهزار خیر در سراسر جهان در امر مقدس مدرسه‎سازی مشارکت دارند.

وی با اشاره به نقش خیرین در ایجاد فضاهای آموزشی در کنار تخصیص اعتبارات دولتی بیان کرد: اما در حقیقت این معلمان هستند که با تعلیم و تربیت دانش‎آموزان انسان‎سازان کشور محسوب می‎شوند.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‎ساز کشور با ارزشمند خواندن جایگاه معلمان در جامعه و نقش انسان‎سازی آنان گفت: معلمان با تعلیم و تعلم و پرورش استعدادهای دانش‌آموزان آن‎ها را برای پذیرش مسوولیت‎ها و نقش‎آفرینی در توسعه کشور آماده می‎کنند.

حافظی با تاکید بر اینکه اوضاع اقتصادی کشور مطلوب نیست، خاطر نشان کرد: با توجه به محدود و اندک بودن اعتبارات دولتی باید دست در دست یکدیگر نهاده و بستر را برای ایجاد فضاهای آموزشی برای علم‎آموزی دانش آموزان فراهم کنیم.

وی از بیکاری به عنوان یکی از اصلی‌ترین مشکلات کشور یاد و تاکید کرد: باید با هدف کمک به مهارت‎آموزی در بین دانش‎آموزان و آتیه‎سازان کشور ایجاد و احداث هنرستان‎ها و مراکز کار و دانش در دستور کار قرار گیرد.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‎ساز کشور به نقش هنرستان‎ها در آموزش مهارت‎های مختلف به دانش‎آموزان اشاره و تصریح کرد: تقویت هنرستان‎ها و مراکز کار و دانش و تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز آن‎ها به پرورش دانش‎آموزان دارای مهارت کمک کرده و زمینه‎ساز اشتغال آنان پس از فراغت از تحصیل می‎شود.

حافظی ادامه داد: افزایش هنرستان‎ها و مدارس کار و دانش در سطح کشور و پرورش دانش‎آموزان دارای علم و فن موجب می‎شود که بتوانند، به سازندگی کشور کمک کرده و در راستای تحقق این مهم به ایفای نقش بپردازند.

وی در ادامه با اشاره به فرسوده و ناکارآمد بودن بخش قابل توجهی از فضاهای آموزشی بروجرد تصریح کرد: می‎کوشیم که با هدایت خیرین به این شهرستان زمینه به نحوی فراهم شود که دیگر معضل فضای آموزشی نداشته باشیم.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‎ساز کشور با تاکید بر اینکه مدارس زیادی با استفاده از طرفیت خیرین در بروجرد ساخته شده و یا در دست احداث است، عنوان کرد: از این پتانسیل برای رفع هر چه بیشتر مشکلات پیش روی فضاهای آموزشی بهره می‎بریم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close