اخبار بروجرد

قارچ سمی ۱۰ نفر از شهروندان بروجردی را مسموم کرد

روزهای بروجرد- کارشناس بیماری های منتقله از آب و غذای شبکه بهداشت بروجرد گفت: بر اثر مصرف قارچ سمی ۱۰ نفر از شهروندان بروجردی به شدت مسموم شدند.

 

محسن امینی در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اثر بارش های باران و رعد و برق، رشد قارچ ها افزایش یافته که متاسفانه طی چند روز گذشته ۱۰ نفر از شهروندان بروجردی با مصرف قارچ های سمی مسموم شده اند.

وی اضافه کرد: شدت مسمومیت در چهار نفر از این افراد به حدی بود که به بیمارستان های مرکز استان لرستان اعزام شدند و یکی دیگر از این افراد به شیراز اعزام شد تا تحت درمان قرار گیرند.

امینی اظهار کرد: برخی از افرادی که با قارچ های سمی مسموم شدند در روستا و برخی دیگر افراد ساکن در شهر بودند لذا به همه شهروندان توصیه می شود از مصرف قارچ های خود رو و قارچ هایی که توسط دست فروشان به فروش می رسد جدا خودداری کنند.

به گفته وی تشخیص قارچ سمی و غیر سمی کار بسیار سختی است و توصیه می شود شهروندان در صورت مصرف، حتما از قارچ های بهداشتی مصرف کنند.

کارشناس بیماری های منتقله از آب و غذای شبکه بهداشت بروجرد افزود: علائم مصرف قارچ سمی چهار تا ۱۶ ساعت بعد از مصرف مشخص می شود که سرگیجه، تهوع، استفراغ، عطش، دل درد از مهمترین علائم مسمومیت با قراچ سمی است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close