اخبار ایران

رئیس کمیته امداد: روحانی به شعار رفع فقر عمل کرد

روزهای بروجرد- رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: دکتر روحانی شعار رفع فقر داد و منصفانه در جوار بارگاه مطهر علی بن موسی الرضا اعلام می کنم که ایشان به این شعار خود پایبند بوده و عمل کرده اند.

به گزارش ایرنا پرویز فتاح در نشست شورای اداری و توسعه خراسان رضوی که با حضور رئیس جمهوری برگزار شد، افزود: ممکن است برای عده ای بیان این مسائل خوشایند نباشد اما نه برای خوشایند یک عده که باید براساس اعتقادات خود عمل کنیم.

وی گفت: نمایندگان مجلس با تصویب تبصره ۱۴ و گنجاندن آن در بودجه که با اجرای ۱۰۰درصدی توسط دولت تدبیر و امید همراه بود موجب کار مهمی در این زمینه شدند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: در نتیجه اجرای این تبصره، دریافتی مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی دست کم سه تا ۴.۵ برابر شد که دعای آنها برای دولت، نظام و حضرت آقا می تواند بسیار موثر باشد. 

فتاح تاکید کرد: دولت به این هم کفایت نکرد و در هماهنگی با مجلس با تبصره ۱۶ نیز ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به عنوان وام اشتغال اختصاص داد که بانکها در اقدامی تحسین برانگیز ۹۰ درصد آن را در قالب ۱۰۲ هزار فقره وام خرد پرداخت کردند.

وی گفت: سهم خراسان رضوی از وام مزبور هفت هزار و ۷۵۰ فقره بود که ۹۵ درصد آن محقق شد و از این لحاظ عملکرد بانک های این استان بهتر از میانگین کشوری بود.

فتاح اظهار داشت: بودجه سالهای گذشته کمیته امداد با عنایت دولت تقریبا به صورت ۱۰۰ درصدی تامین شد هرچند پرداختها از خزانه مشکلاتی داشت اما قول جبران آنها داده شده است.

وی تاکید کرد: بالاترین رشد بودجه در سال ۹۷ در ردیف کمیته امداد دیده می شود که ۷۵ درصد رشد داشته و منتظر اجرای آن توسط دولت هستیم و امیدواریم این مساله به بحث هدفمندی ها گره نخورد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطر نشان کرد: پنج هزار واحد از مسکن های مهر بدون متقاضی به این نهاد واگذار شده که سهم خراسان رضوی از آن یکهزار و ۲۰۰ واحد است.

فتاح افزود: پارسال توانستیم ۱۵ درصد جامعه زیر پوشش را توانمندسازی و از پوشش این نهاد خارج سازیم که قصد داریم با حمایت دولت این روال منطقی را ادامه دهیم. وی گفت: تصمیمات خوبی مبنی بر تخصیص بودجه صندوق توسعه ملی به این حوزه گرفته شده که امیدواریم دولت این خبر خوش را هر چه زودتر به مردم بدهد. 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close