اخبار بروجرد

رئیس اداره میراث فرهنگی بروجرد: ۹۰ درصد مرمت پل قلعه حاتم بروجرد انجام شد

روزهای بروجرد- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد گفت: بیش از ۹۰ درصد اقدامات مرمتی پل تاریخی قلعه حاتم بروجرد انحام شده است.

به گزارش فارس، حجت‎اله یارمحمدی در جلسه کمیسیون گردشگری شورای شهر بروجرد در روستای قلعه حاتم و با محوریت پل تاریخی قلعه حاتم اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد اقدامات مرمتی بر روی این پل انجام شده و کمتر از ۱۰ درصد آن باقی مانده است.

وی عنوان کرد: انجام قریب به ۱۰ درصد اقدامات مرمتی باقی مانده حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان اعتبارات امانی نیاز دارد که در صورت تامین اعتبار پیش‎بینی می‏شود، در بازه زمانی حدود ۶ ماهه اجرایی شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد از وجود راه دسترسی مناسب به عنوان یکی از الزامات اولویت‎دار این اثر تاریخی یاد و بیان کرد: اتمام عملیات مرمت، ایجاد توقف‎گاه و احداث پل کمکی برای عبور اهالی روستا و گله‎های دام آن‎ها از نیازهای ضروری پل تاریخی قلعه حاتم است.

یارمحمدی تاکید کرد: ایجاد زیرساخت‎های یاد شده که در مجموع به طور تقریبی به اعتبار ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی نیاز دارند، بستر را برای حضور بازدید گردشگران بیشتر از این اثر تاریخی فراهم می‎آورد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه پل تاریخی قلعه حاتم از انزوا خارج شده و حساسیت‎هایی روی این اثر فاخر و برخی دیگر از آثار تاریخی شهرستان بروجرد ایجاد شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد اظهار کرد: طی سال‎های اخیر میزان حضور گردشگران داخلی و خارجی در بورجرد و بازدید از آثار و ابنیه تاریخ و جاذبه‎های طبیعی و توریستی این شهرستان روند افزایشی به خود گرفته و رو به فزونی گذاشته است.

یارمحمدی ایجاد زیرساخت‎های گردشگری را بستری برای تقویت این صنعت در بروجرد برشمرد و افزود: البته نباید در این میان و صیانت و حفاظت از آثار و ابنیه تاریخی تنها اداره میراث فرهنگی را موظف و مسوول خواند، بلکه دیگر ادارات و دستگاه‎های اجرایی باید نقش و سهم خود را در تحقق این مهم ایفا کنند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close