اخبار جهان

دبیر کل سازمان ملل: دوره جنگ سرد بازگشته است

روزهای بروجرد- دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: به نظر می رسد جنگ سرد بازگشته است و هم اکنون نوعی جنگ سرد در سوریه جریان دارد.

به گزارش شفقنا به نقل از القدس العربی، آنتونیو گوترش که برای شرکت در نشست غیررسمی نمایندگان کشورهای عضو شورای امنیت به سوئد رفته است، تاکید کرد: سازمان ملل قادر نیست همه مشکلات سوریه را حل کند.

گوترش در گفتگو با شبکه تلویزیونی  “SVT” اظهار کرد: در شورای امنیت سازمان ملل مشکلات ساختاری وجود دارد. روشن است که جنگ سرد بازگشته است.

وی یادآورشد: اوضاع کنونی نسبت به دوران اتحاد جماهیر شوروی بسیار فرق کرده است.

گوترش بیان کرد: آمریکا و روسیه همانند گذشته بر همه اشراف ندارند و کشورهای عدیده ای در منطقه خاورمیانه نقش فعال ایفا می کنند.از آن  جمله ترکیه، ایران، عربستان و دیگر کشورهاست. بلوک یکپارچه ای بر منطقه اشراف ندارد.

دبیرکل سازمان ملل با اشاره به اینکه شورای امنیت در حال حاضر توازن قدرت در جهان را بازتاب نمی دهد، یادآور شد: برخی کشورها از حق وتو سوء استفاده می کنند. تحقق اصلاح کامل سازمان ملل بدون تغییر عملکرد شورای امنیت ممکن نیست.

آمریکا بر اصلاح سازمان ملل تاکید کرده بود. کاخ سفید معتقد است که این سازمان فعالیت علی رغم فعالیت های کاری اندک، اموال زیادی هزینه می کند.علاوه بر این ولادیمیر پوتین نیز بر لزوم اصلاح این سازمان بین المللی تاکید کرده بود.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close