لرستان

افزایش ۳ درصدی نزاع در لرستان

روزهای بروجرد- مدیرکل پزشکی قانونی لرستان گفت: نزاع و درگیری بیشترین عامل مراجعه افراد به مراکز پزشکی قانونی استان بوده است.

حمیدرضا نظیفی در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: در سال گذشته ۱۲ هزار و ۵۱۷ نفر به دنبال نزاع به پزشکی قانونی لرستان مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با سال ۹۵ که ۱۲ هزار و ۷۴ نفر بوده، سه درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمارها بیشترین نزاع‌ها مربوط به شهرستان‌های خرم‌آباد و بروجرد و کمترین نزاع‌ در پلدختر اتفاق افتاده است.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان با بیان اینکه اغلب نزاع‌ها سال گذشته طی ۶ ماهه نخست سال به وقوع پیوسته، بیان داشت: نزاع و درگیری بیشترین عامل مراجعه افراد به مراکز پزشکی قانونی استان بوده است.

نظیفی تصریح کرد: اغلب افراد به دنبال وقوع نزاع از سوی مراجع قضایی به پزشکی قانونی ارجاع داده می‌شوند که بر اساس نوع آسیب‌دیدگی برای فرد گواهی صادر می‌شود.

وی تمدن‌گرایی و عدم کدخدامنشی برای حل مسائل را از دلایل بالابودن آمار نزاع در استان عنوان کرد و گفت: با اینکه سطح فرهنگ مردم بالا رفته اما به دلیل اینکه تمدن‌گرایی وارد استان‌هایی همچون لرستان شده و مردم کمتر مشکلات خود را با ریش‌سفیدان مطرح می‌کنند، بیشتر به سوی دستگاه‌های قضایی برای تظلم‌خواهی روی می‌آورند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close