اخبار ایران

آیت‌الله جنتی: امام خمینی از انبیاء بنی‌اسرائیل بالاتر است؛ در این باره حدیث داریم

روزهای بروجرد- دبیر شورای نگهبان گفت: هر کس موجب فساد، بی‌دینی و ظلم و ستم در کشور شود در حالی که مردم با مشکلات در زندگی خود مواجهند، خون شهدا را پایمال کرده‌ است. بعضی که ثروت‌های کلان می‌اندوزند، خانه دوم‌شان در اروپا و آمریکاست و هرکدامشان که نمی‌توانند در کشور بمانند، به این خانه دوم خود می‌روند.

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان صبح امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت در مراسم بزرگداشت شهدای یگان حفاظت مجلس شورای اسلامی در سخنانی گفت: امروز هر حرکتی که سبب فساد، بی‌دینی و ظلم و ستم در کشور شود، موجب پایمال کردن خون شهداست.

 گزیده سخنان آیت الله جنتی را به نقل از فارس:

  • کسانی که مرتکب این کارها می‌شوند، در حالی که امروز در کشور مردم مستضعف به سختی زندگی کرده و با بیکاری و دیگر مشکلات مواجهند، در حقیقت خون شهدا را پایمال می‌کنند.
  • بعضی که ثروت‌های کلان می‌اندوزند، خانه دوم‌شان در اروپا و آمریکاست و هرکدامشان که نمی‌توانند در کشور بمانند، به این خانه دوم خود می‌روند.
  • ما هر چه داریم بدون اغراق به برکت خون شهدا داریم، از ابتدای خلقت تا امروز و از امروز تا روز ظهور امام زمان(عج) دنیا اینگونه بوده است که همواره عده‌ای قدرتمند و ثروتمند در این عالم هستند که ضددین و ضدفضیلت‌ها بوده و فقط به خود و قدرت‌شان می‌اندیشند و هر چه هم که قدرتشان بیشتر باشد برایشان کافی نیست، به طوری که حتی اگر همه زمین را هم بگیرند، می‌خواهند به کرات آسمانی رفته و آنها را هم اشغال کنند و باز سیراب نمی‌شوند.
  • در مقابل این جریان، انبیا الهی هستند که برای حفظ توحید و ارزش‌ها و فضایل انسانی، مأموریت داشته و برای آن قیام و جهاد و همه وجود خود را وقف این هدف می‌کنند.
  • جریان حق و باطل همیشه در تاریخ به انواع مختلف وجود داشته و از جمله در زمان پیامبران به اشکال گوناگونی بروز یافته است، جبهه باطل همواره مقتدر و ثروتمند بوده و اکثریت را داشته است؛ حال اگر جبهه حق، جهاد نکند و آماده جنگ نباشد و از شهادت بپرهیزد و بخواهد در مسجد و خانه بنشیند و صرفاً با نصیحت کار خود را پیش ببرد، آن قدرت‌های باطل نسل جبهه حق را منقطع می‌کردند و حتی اجازه زندگی به اینها نمی‌دادند. 
  • جبهه باطل نمی‌تواند اهل جبهه حق را تحمل کند و حتی اگر آنها می‌خواستند در مسجد باشند، باز هم باطل آنها را تحمل نمی‌کرد و به زندان می‌انداخت، تبعید و یا اعدام‌شان می‌‌کرد.
  • اگر امروز کلمه «لااله الا الله» و توحید است و در اسلام و مسیحیت و یهودیت و زرتشت دم از خدا زده می‌شود، به برکت شهادت‌هاست که این رشته قطع نشد و چراغ آن خاموش نشد.
  • حتی اهل باطل هم از برکت شهادت‌ها بی‌بهره نبوده‌اند، چرا که اگر این شهادت‌ها نبود، خود اهل باطل همدیگر را می‌خوردند، چرا که خونخوار و آدمخوار هستند و اگر این شهادت‌ها نبود، بیش از این به جان هم می‌افتادند و یکدیگر را تار و مار کرده، ناامنی ایجاد می‌کردند.
  • شهید بسیار به گردن ما حق دارد، اگر تداوم فضایل بشری به برکت شهادت نبود، خدا اجازه نمی‌داد بندگان خوبش شهید شوند، ولی خدا درباره امام حسین(ع) گفت که «ان الله شاء ان یراک قتیلا» یعنی خدا می‌خواهد که تو را کشته ببیند.
  • البته این اختصاص به امام حسین(ع) ندارد و دیگرانی هم که شهید شدند در ادامه همین مقدرات بوده است، چون اگر شهادت نباشد، دین و اخلاق از بین می‌رود.
  • شهید علاوه بر آنچه خود به درجات بالا می‌رسد، مستضعفان را هم حفظ می‌کند تا حق‌شان پایمال نشود، این ابتکار اربعین هم که روز به روز رشد می‌کند، به علاوه عزاداری و سینه‌زنی‌ها برای شهادت امام حسین(ع) در اروپا و آمریکا که محیط اسلامی نیست، نشان می‌دهد که شهادت امام حسین(ع) یک شهادت ساده و همانند اعمال تروریست‌ها کور نیست.
  • باید در رأس دعاهایمان دعا برای شهادت باشد و این آرزوی یک مسلمان و شیعه علی است، در زمان رضاخان، با هدایت دشمنان اسلام کمر به نابودی اسلام بسته بودند تا به کلی دین را از بین ببرند و البته در حد اعلا هم تضعیف کرده بودند چرا که مساجد و حوزه‌های علمیه خالی شده بود و عالِم ارجی در میان مردم نداشت و مرجعیت دینی هم مطرح نبود. اما انقلاب اسلامی پیروز شد و این عنایت خدا به نسل ما بود که امام خمینی(ره) را مبعوث کرد، البته اسم ایشان را نمی‌توانیم پیامبر و یا امام معصوم بگذاریم، اما او از انبیاء بنی‌اسرائیل بالاتر است؛ البته در این باره حدیث داریم، والا من جرأت نمی‌کردم این را بگویم.
  • اگر شهادت‌ها نبود، چراغ اسلام در همان زمان پیامبر(ص) خاموش می‌شد و خود پیامبر هم به شهادت می‌رسید و این شهدا بودند که به اسلام قدرت و آبرو دادند.
  • پیش از انقلاب، مسلمانی ننگ شده و اسلام مایه عقب‌ماندگی شمرده می‌شد و جوان جرأت نمی‌کرد که بگوید من مسلمانم، اما کم‌کم شهادت‌ها صورت گرفت و این پیام را نگه داشت.
  • همه ملت ایران از مسلمان و مسیحی و یهودی و زرتشتی چه بدانند و چه ندانند، بدهکار خون شهدا هستند. البته درِ شهادت بسته نشده است و همین شهادت ها بود که حزب‌الله لبنان را قدرتمند، سوریه را آزاد و داعش را تار و مار کرد.
  • اگر این شهادت‌ها نبود و داعش بر ما مسلط می‌شد و آنچه حکومت عراق و شام می‌نامید، فراهم می‌کرد، چه بر سر ناموس مردم می‌آمد؟ همانطور که غیر از کشتن و سوزاندن و قطعه قطعه کردن، چه جنایت‌های ناموسی مرتکب شدند که انسان از بیان آن شرم دارد.
  • کشوری که این همه شهید داده است نباید این همه گرسنه داشته باشد بلکه باید عدل علوی بر آن حاکم باشد؛ متأسفانه ما خیلی از قافله عقبیم، اما تا آنجا که می‌توانیم باید با تبعیض و بی‌عدالتی مقابله کنیم.
  • خانواده‌های شهدا باید تا آنجا که می‌توانند در درجه اول از طریق ارشاد و نصیحت با بدحجابی مبارزه کنند.
  • برخی تصور می‌کنند حال اگر یک خانمی چند تار مویش در خیابان بیرون باشد چه اشکالی دارد؟ در حالی که همین منشأ فساد شده، پاکدامنی را از بین برده و موجب افزایش طلاق و کاهش ازدواج می‌شود که خود آثار دیگری دارد.
  • خانواده‌های شهدا در طرح مسئله ولایت فقیه مقدم هستند تا معلوم شود که ولایت فقیه چه نقشی در بقای اسلام و خون شهدا دارد و نیز روشن شود که اگر یک روز مردم ولایت فقیه را قبول نکنند چه بر سر ارزش‌ها می‌آید؛ من نمی‌دانم که چرا عده‌ای اینقدر راجع به ولایت فقیه گمراهند و راجع به آن در دانشگاه‌ها و محافل‌های دیگر شبه ایجاد می‌کنند، البته بعضی‌شان جرأت می‌کنند و صریح می‌گویند و بعضی کمتر صراحت دارند.
  • اگر ولایت فقیه نباشد، چه کسی می‌خواهد در مقابل آمریکا بایستد؟ این ولایت فقیه است که به وسیله سپاه و بسیج در سوریه می‌جنگد؛ مگر همین‌ها سوریه را آزاد نکردند؟ همانطور که در جنگ هشت ساله هم ایستادند و با موفقیت آن را به پایان رساندند.
  • انقلاب متعلق به ولایت فقیه است و شاه را همین ولایت از تخت به زیر کشید، دیگران همانند مصدق هم خواستند با شاه مقابله کنند، اما نتوانستند کاری از پیش ببرند، در حالی که وقتی ولایت فقیه می‌گوید خرمشهر را آزاد کنید، رزمندگان، دانسته روی مین می‌رفتند.
  • امروز هم همین گونه است و هر چه دعا برای رهبر عزیزمان کنیم کم است چرا که مقابل دشمن ایستاده و اهل معامله نیست، در حالی که در همین مملکت عده‌ای هستند که ته دل و یا سر زبانشان می‌گویند که ما باید با دشمن کنار بیاییم؛‌ این مثل آن است که انسان بگوید من با قاتل خود و زن و بچه‌ام کنار می‌آیم، در حالی که دشمن هدفش کشتن است و تنها اگر از دشمنی دست برداشت، می‌توان با او سر میز مذاکره رفت.
  • آنها که می‌خواهند مشکلات کشور را با کمک دشمن حل کنند به خاطر بیاورند که دشمن چه زمانی به ما کمک کرد تا این مشکلات را حل کنیم. دشمن کی برای حل رکود اقتصادی به ما گفت چه کنیم؟ دشمن مشکل‌آفرین است نه حلال مشکل.
  • متأسفانه مشخص نشد که نامگذاری‌های سال‌های گذشته به چه سرانجامی رسید؟ معلوم نشد اقتصاد مقاومتی و تولید در سال‌هایی که با آنها نامگذاری شده بود به کجا انجامید؟ بعضی دیگر هم این سخن رهبری را که می‌فرمایند «مشکلی نیست که در داخل کشور قابل حل نباشد» از زبان خود مطرح می‌کنند، ولی من شک دارم که واقعاً به آن ایمان داشته باشم.
  • اگر از امکانات داخلی کشور همانند معادن به درستی استفاده شود، حتی یک نفر هم شب گرسنه نمی‌خوابد، هر کس می‌تواند باید در این زمینه کاری انجام دهد از جمله صدا و سیما، خطبای جمعه، معلمان، اساتید دانشگاه‌ها باید بگویند که جنس خارجی نباید مصرف کنید.
  • آنها باید به مردم بگویند که سیل واردات پوشاک و لوازم خانگی به کشور موجب رکود تولید داخل می‌شود و خریدن جنس خارجی کمک به دشمن است.
تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close