اخبار بروجرد

تأمین تجهیزات و نیروی انسانی بخش اعصاب و روان بیمارستان چمران شهرستان بروجرد ضروری است

روزهای بروجرد- رییس شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: تأمین تجهیزات و نیروی انسانی بخش اعصاب و روان بیمارستان چمران ضروری است.

ایسنا: محمدرضا امانت‌چی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: درآمد بیمارستان‌ها نسبت به هزینه آن‌ها بسیار کم بوده و ساختمان‌های بیمارستان‌ها در بروجرد فرسوده است.

او تصریح کرد: در عین حال امکان ایجاد بیمارستان جدید بسیار هزینه‌بر بوده به‌عنوان مثال با محاسبه اینکه هزینه هر تخت بیمارستانی ۲ و نیم میلیارد و تا پنج میلیارد است، هزینه ساخت یک بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی به بالای ۷۰۰ میلیارد می‌رسد که با بودجه‌های موجود امکان‌پذیر نیست.

رییس شبکه بهداشت و درمان بروجرد با اشاره به ساخت بیمارستان جدید بروجرد، افزود: مجوز ساخت این بیمارستان گرفته شده اما تاکنون زمین مناسب برای احداث آن فراهم نشده است با در نظر گرفتن اینکه هر تخت بیمارستانی ۱۰۰ مترمربع زمین می‌خواهد ساخت بیمارستانی با ۵۵۰ تخت پنج و نیم هکتار زمین نیاز دارد.

امانت‌چی خاطرنشان کرد: در مجموع از کمبود نیروی انسانی به‌شدت رنج می‌بریم و این کمبود در کنار کمبود منابع مالی شرایط را سخت‌تر می‌کند.

او اضافه کرد: بیمارستان‌ها مقروض هستند، تعرفه‌های پزشکی معقول نیستند و در شرایطی که هزینه بیمارستان تا ۱۵ برابر شده است، تعرفه‌ها فقط ۲ برابر شده‌اند.

رییس شبکه بهداشت و درمان بروجرد بیان کرد: در بروجرد به دنبال تأسیس دانشکده علوم پزشکی هستیم که شرط لازم برای داشتن دانشکده علوم پزشکی وجود ۶ رشته پیراپزشکی در دانشکده پرستاری است، هم‌اکنون چهار رشته پیراپزشکی داریم که ۲ رشته دیگر نیز اضافه خواهد شد.

امانت‌چی ادامه داد: به دنبال آموزشی کردن بیمارستان آیت‌اله بروجردی (ره) هستیم که اقدامات لازم انجام شده است.

او اظهار کرد: بخش اعصاب و روان بیمارستان چمران ۶ ماه بوده که توسط خیرین ساخته شده ولی متاسفانه تجهیزات و نیروی انسانی تاکنون تأمین نشده که مشکلات مالی دانشگاه علوم پزشکی لرستان باعث این موضوع شده است.

رییس شبکه بهداشت و درمان بروجرد تصریح کرد: ۳۰۰ مطب خصوصی پزشکان در شهرستان فعالیت دارند و با توجه به اینکه کل کارشناسان درمانی شبکه بهداشت و درمان پنج نفر هستند بازرسی‌ها از مطب‌ها طولانی می‌شود، لذا خلفات پزشکان را خبرنگاران به شبکه بهداشت و درمان اعلام کنند.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close