اخبار بروجرد

فرماندار بروجرد: کاهش هزینه‎های نظام اداری در گرو تحقق دولت الکترونیک است

روزهای بروجرد- فرماندار بروجرد گفت: دستگاه تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش ابزار توسعه در کشور است.

به گزارش فارس، علی کورانی‎فر در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان اظهار کرد: نقش و جایگاه آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت در شکل‎گیری جامعه ایده‎آل و توسعه‎یافته بر کسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به اینکه نظام تعلیم و تربیت منشأ و سرچشمه توسعه‎ در کشورها است، عنوان کرد: از سویی در آموزه‎های دینی ما در خصوص مباحث یادگیری و تعلیم و تربیت توصیه‎های زیادی شده است.

فرماندار بروجرد با تیمی و سیستمی خواندن کار در آموزش و پرورش بیان کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه آموزش و پرورش در توسعه و پیشرفت کشور باید آن را در دستیابی به اهداف و تحقق اهداف و سیاست‎های تعریف و تدوین شده‎اش یاری رساند.

کورانی‎فر تاکید کرد: باید زمینه و بستر لازم برای اینکه برآیند یادگیری و یاددهی به درستی در سیستم آموزشی کشور اتفاق افتاده و سند بنیادین تحول آموزش و پرورش تحقق یابد، فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه مباحث تربیتی در آموزش و پرورش باید متفاوت از دهه‎های گذشته و فراخور نیاز دانش‎آموزان باشد، افزود: استفاده از شیوه‎های جدید تربیتی از نیازها و اصولی است که باید مورد توجه و تاکید قرار گیرد.

فرماندار بروجرد با تاکید بر اینکه نباید به آموزش و پرورش تنها به عنوان یک دستگاه یا اداره نگاه کرد، گفت: ادارات این شهرستان باید در حد توان و با استفاده از ظرفیت‎های موجود این نهاد را در اجرای بهتر وظایف آن یاری رسانند.

کورانی‎فر سپس با اشاره به در پیش رو بودن هفته گرامیداشت مقام معلم اظهار کرد: معلمی صرفا یک شغل و حرفه نیست، چرا که معلم احیاگر و زندگی‎بخش است.

وی بر ضرورت فضاسازی لازم در سطح شهر بروجرد در هفته گرامیداشت مقام معلم و با هدف تجلیل از جایگاه معلمان تاکید و  بیان کرد: همچنین برنامه‎های این هفته باید از روال کلیشه‎ای خارج شده و برنامه‎های متنوع و مختلفی به منظور قدردانی از مقام معلمان برگزار شود.

فرماندار بروجرد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صرف هزینه‎های مازاد در نظام اداری تصریح کرد: تنها راه عبور از این هزینه‎های مازاد و تحمیلی در تحقق دولت الکترونیک است.

کورانی‎فر از صرف ۸۰ درصدی بودجه کشور در مسائل جاری و سهم تنها۲۰ درصدی بودجه‎ها در بخش عمرانی خبر و ادامه داد: این در حالی است که با اجرای کامل دولت الکترونیک علاوه بر از بین رفتن گلوگاه‎های فساد، تسریع در انجام کار، به حداقل رسیدن دخالت عامل انسانی و شفافیت، هزینه‎های جاری نظام اداری تا حد قابل توجهی کاهش می‎یابد.

وی عنوان کرد: اجرای دولت الکترونیک یکی از سیاست‎های کشور و دولت است که باید در سطح شهرستان بروجرد نیز مورد توجه قرار گرفته و به سمت اجرای کامل آن حرکت کرد.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close