اخبار ایران

جزئیات زلزله‌ ۵.۹ ریشتری در آذربایجان شرقی

روزهای بروجرد- زمین لرزه شدیدی به قدرت ۵.۹ ریشتر در حوالی شهر ترک از توابع میانه، بامداد امروز استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل و گیلان، زنجان، اذربایجان غربی و قزوین را لرزاند.

مرکز لرزه‌نگاری کشور مرکز این زلزله ۵.۹ ریشتری را که ساعت ۲:۱۷ بعد از نیمه شب پنجشنبه رخ داد حوالی ترک در استان آذربایجان شرقی و در عمق دو کیلومتری زمین اعلام کرد.

این زلزله به قدری شدید بود که بیشتر از ۱۰ ثانیه طول کشید و باعث ترس و وحشت مردم در استان‌های آذربایجان شرقی، گیلان و اردبیل شد. این زمین لرزه در استان‌های آذربایجان غربی و زنجان و قزوین هم احساس شد.

محل دقیق این زلزله ۱۹ کیلومتری شهر ترک، ۲۲ کیلومتری شهر سراب و ۲۹ کیلومتری ترکمنچای در آذربایان شرقی بوده است.

مرکز این زلزله با اردبیل ۷۹ کیلومتر و با تبریز ۱۲۳ کیلومتر فاصله دارد.

 

اسامی جانباختگان زلزله بامداد امروز در بخش ترک شهرستان میانه اعلام شد

اسامی و هویت فوت شدگان زلزله بامداد امروز در بخش ترک شهرستان میانه در آذربایجان شرقی به شرح زیر است:

۱- زهرا عابدی فرزند اصغر متولد ۱۳۸۸

۲- ریحانه قربانی فرزند غلامرضا متولد ۱۳۸۵

۳- اسرافیل محمدزاده ورنکش فرزند لطفعلی متولد ۱۳۴۹

۴- گلی جلیلی فرزند محمد متولد ۱۳۵۱

۵- خاتون رضازاده فرزند عباسعلی

از زمان زلزله ۵.۹ ریشتری بامداد امروز در ترک ترکمانچای شهرستان میانه، بیش از ۶۰ پس‌لرزه رخ داده است که ۶ پس لرزه آن بالاتر از ۴ ریشتر بوده و دو پس لرزه ۴.۸ بوده است.

افزایش شمار مصدومان زلزله

رییس اورژانس کشور از افزایش شمار مصدومان زلزله شمالغرب کشور به ۵۸۴ نفر خبر داد.

پیرحسین کولیوند در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به مصدومان زلزله در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل و گیلان اظهارکرد: تاکنون ۵۸۴ مصدوم ناشی از زلزله از عوامل اورژانس، خدمات درمانی دریافت کرده‌اند که از این تعداد بیشتر نفرات آن با ۲۶۱ و ۲۳۳ مورد مربوط به شهرهای سراب و میانه بوده است.

وی با بیان اینکه تنها ۳۶ نفر در بیمارستان بستری هستند، گفت: ۵۴۸ نفر خدمات درمانی را به شکل سرپایی دریافت کرده یا خیلی زود از بیمارستان مرخص شده اند.

کولیوند در مورد شمار فوتی‌های زلزله نیز گفت: طبق آمارهای ما فوتی‌های زلزله همان پنج نفر است و تغییری در شمار آن ایجاد نشده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close