لرستان

نخستین مرکز پیشگیری از سقط جنین در لرستان راه اندازی شد

روزهای بروجرد– نخستین مرکز پیشگیری از سقط جنین در لرستان روز شنبه با عنوان “نفس ” در بیمارستان عسلیان خرم اّباد راه اندازی شد.

به گزارش ایرنا دکتر بهرام دلفان رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در نشست هم اندیشی و افتتاح مرکز خیریه نفس بیان کرد: در راستای افزایش و جوانی جمعیت چند برنامه در نظر گرفته شده که تشویق زوجین به باروری، درمان زوجین نابارور و جلوگیری از سقط ها از جمله این موارد است.

او ادامه داد: ارائه آموزش و خدمات به زوجین خواستار سقط جنین از اهداف راه ندازی این مرکز است تا با آگاه سازی والدین از سقط پیشگیری شود.

دلفان با بیان اینکه وظایفی در راستای پیشگیری از سقط های غیرقانونی برای دستگاه های مربوطه تعریف شده است عنوان کرد: هرکدام از دستگاه ها تکالیف محوله را در کتابچه مربوطه پیگیری می کنند و بر این اساس آخرین اقدامات را ارائه می دهند.

او در خصوص راه اندازی مرکز درمان ناباروری تا سه ماه آینده در بیمارستان عسلیان خرم آباد نیز گفت: هم اکنون ۲ مرکز درمان ناباروری در بیمارستان شفا و جهاد دانشگاهی لرستان وجود دارد و همه دانشگاه های علوم پزشکی کشور نیز ملزم به راه اندازی این مراکز هستند تا یک اقدام جهادی در راستای جوانی جمعیت تحقق یابد.

 

تگ ها

مقالات مشابه

1 thought on “نخستین مرکز پیشگیری از سقط جنین در لرستان راه اندازی شد”

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close