اخبار ایران

ورود قضات در مسائل سیاسی سم مهلکی برای دستگاه قضاست

روزهای بروجرد- رییس کل دادگستری گیلان ورود قضات در مسائل سیاسی و جناحی را سم مهلکی برای دستگاه قضایی دانست و گفت: اگرچه قضات باید به مباحث سیاسی کشور آگاه باشند، اما آن‌چه که در امر قضاوت ملاک است قضاوت بر پایه دین مبین اسلام و آموزه‌های الهی است.

به گزارش ایسنا، احمد سیاوش‌پور در آیین تحلیف دوره نخست کارآموزی قضایی استان گیلان، با اشاره به برگزاری نخستین دوره کارآموزی در گیلان اظهار کرد: در نخستین دوره کارآموزی در گیلان ۱۶ نفر کارآموزان قضایی استان آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

وی قضات جوان و برگزیده این دوره را از سرمایه‌های ارزشمند دادگستری استان و قوه قضائیه معرفی کرد و گفت: اختصاص برگزیدگان این دوره به استان محل زندگی‌شان در راستای اجرای سیاست‌های بومی گزینی، اندیشه‌ای صواب و مدبرانه در حوزه مدیریت منابع انسانی قوه قضائیه بوده است.

وی با تاکید بر این‌که «قضات باید تقوای الهی را همواره سرلوحه امورات و کارهایشان قرار دهند»، تصریح کرد: قضات همواره باید بدانند که خداوند در تمامی اقدامات آن‌ها حاکم و ناظر است.

رییس کل دادگستری گیلان توجه به جایگاه قضایی از سوی قضات را از دیگر نکات مورد توجه عنوان کرد و افزود: قضات باید ابتدا جایگاه قضایی را درک و سپس به امر خطیر قضاوت ورود کنند.

وی بی‌طرفی در امر قضاوت را اصلی مهم خواند و گفت: بی‌طرفی در امر قضاوت برای قاضی اصلی مهم است و نباید طرفین پرونده تصور کنند که قاضی از بی‌طرفی خارج شده است.

وی با تاکید بر تکریم ارباب در دستگاه قضایی یادآور شد: صبر و شکیبایی از اصلی‌ترین ویژگی قضات است و قضات باید در برابر ارباب‌رجوع صبر پیشه کنند.

رییس کل دادگستری گیلان با تاکید بر این‌که «قضات باید نظارت بر عوامل، زیر مجموعه و حواشی خود داشته باشند»، خاطرنشان کرد: اطراف قضات یک شعاع بسیار بزرگ است و نباید قضات از پیرامون خود غافل شوند.

وی ورود قضات در مسائل سیاسی و جناحی را سم مهلکی برای دستگاه قضایی دانست و خاطرنشان کرد: اگرچه قضات باید به مباحث سیاسی کشور آگاه باشند، اما آن‌چه که در امر قضاوت ملاک است قضاوت بر پایه دین مبین اسلام و آموزه‌های الهی است.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close