اخبار بروجرد

فرماندار بروجرد: نمره امسال صنعت گردشگری این شهرستان۳۰ از ۱۰۰ است

روزهای بروجرد- فرماندار بروجرد از ایجاد دبیرخانه مرکز توسعه خواهر شهرهای ایران در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بروجرد، علی کورانی فر در نشستی مشترک با مدیرعامل مرکز توسعه خواهر شهرهای ایران که در فرمانداری بروجرد برگزار شد با تاکید بر تلاش مضاعف مدیران این شهرستان در راستای توسعه زیرساخت های گردشگری اظهار داشت: افزایش مسافرت های نوروزی نشان داد میتوان در حوزه های مختلف به ویژه گردشگری که ارتباطی با مسائل تحریم های بین المللی ندارد تلاشی مضاعف برای بهره برداری بیشتر انجام داد.

وی با اشاره به ظرفیت های بی نظیر شهرستان بروجرد در زمینه میراث مادی و معنوی افزود: باید از این ظرفیت های کم نظیری که مختص شهرستان بروجرد است بهره مند شد.

فرماندار بروجرد نمره امسال صنعت گردشگری این شهرستان را ۳۰ از ۱۰۰ اعلام کرد و گفت: هنوز هم جای کار بسیاری در این زمینه وجود دارد که باید با کمک مردم و ایجاد روحیه نشاط و امید در آنها از این ظرفیت ها که با اقتصاد و معیشت مردم پیوند میخورد، استفاده کافی برد.

کورانی فر با تاکید بر لزوم بهره مندی از مولفه های کار جمعی و هم افزایی تصریح کرد: واقعیت این است که در زمینه گردشگری در شهرستان بروجرد کاری انجام نشده و بسیاری از ظرفیت های گردشگری این شهر حتی برای شهروندان بروجردی هم ناشناخته است و باید به صورت گسترده ای به همه کشور معرفی شود.

وی شناسایی نقاط ضعف و قوت و مستندسازی جاذبه های گردشگری این شهرستان را ضروری دانست و بر لزوم استفاده از ظرفیت خواهر خواندگی حتی به صورت اسمی و تبلیغی برای بروجرد تاکید کرد.

فرماندار بروجرد با اشاره به اینکه باید این تفکر که منتظر دولت در انجام اقدامات مختلف بود برچیده شود، بیان کرد: دولت باید تنها نقش تسهیل گر و حمایتی داشته باشد و با استفاده از ظرفیت شهروندان مقیم خارج از کشور به عنوان هلدینگ های بزرگ اقتصادی میتوان به ایجاد تحرک و پویایی در بروجرد کمک کرد.

کورانی فر خواستار تعین مکانی برای ایجاد دبیرخانه مرکز توسعه خواهر شهرهای ایران در بروجرد توسط شهرداری این شهر به منظور ارتباط و تعامل تنگاتنگ با این مرکز شد و از شهرداری خواست ظرف یک هفته آینده نسبت به تعین مکان مناسب و معرفی آن به این مرکز اقدام کند.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close