اخبار بروجرد

فرماندار بروجرد: مسئولان ادارت شهر اعتبارات عمرانی سال ۹۶ را تعیین تکلیف کنند

روزهای بروجرد- تشکیل ستاد مردمی تحقق شعار سال، ایجاد هلدینگ‌های گردشگری در بروجرد، ایجاد اندیشکده گردشگری با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی و مستندسازی و تبلیغ و ترویج ظرفیت‌های گردشگری از مهم‌ترین محورهای صحبت‌های امروز فرماندار بروجرد بود.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بروجرد، علی کورانی فر در نخستین جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به ملزومات شعار امسال اظهار کرد: خطاب مقام معظم رهبری در شعار امسال تنها دولت نیست بلکه تمامی ارکان نظام باید این موضوع را مدنظر خود قرار داده و نسبت به عملیاتی شدن آن تلاش کنند.

وی با اشاره به لزوم ارتقا کیفیت کالاهای ایرانی افزود: کالای ایرانی معرف هویت ملی ما در داخل و خارج از کشور است و باید کیفیت بالایی داشته باشد به‌طور مثال نساجی بروجرد به‌عنوان برندی برتر در کشور توانسته است رقابتی پایاپای با نمونه‌های مشابه خارجی خود داشته باشد و مورد پذیرش مردم سراسر کشور قرارگرفته است.

فرماندار بروجرد با اشاره به تولید محصولاتی نظیر صابون و پیچ با صادرات خارجی در این شهرستان عنوان کرد: کارخانه سیلیس بروجرد در صورت راه‌اندازی محصولاتی نو با فنّاوری بالا تولید می‌کند.

وی با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی در تغییر نگرش مردم نسبت به استفاده از کالاهای داخلی هم‌زمان با ارتقا تولیدات بیان کرد: فرهنگ‌سازی استفاده از تولیدات داخلی سبب ایجاد تغییر نگرش در مردم و استفاده فراگیر از تولیدات داخلی می‌شود.

کورانی فر با تشریح دیگر محورهای شعار امسال در مردمی کردن آن تصریح کرد: به این منظور برای جلوگیری از هدر رفت بودجه، فرصت و نیرو و نیز با توجه به اینکه عملیاتی کردن شعار سال به‌تنهایی از عهده دولت، مجلس، سازمان‌های مردم‌نهاد و یا دانشگاه‌ها و مراکز علمی برنمی‌آید ضرورت دارد این موضوع مردمی شده تا با مشارکت دولت و دفاتر نمایندگان با تعریف ساختاری مشخص از ظرفیت شهرستان و ملی برای تحقق این شعار استفاده کرد.

وی این پیشنهاد را هم به نمایندگان بروجرد در مجلس شورای اسلامی داد تا با مشارکت یکدیگر ستاد مردمی با محوریت دولت و رسانه‌ها و دانشگاه‌ها و فرمانداری برای تحقق شعار سال تشکیل دهند.

فرماندار بروجرد با اشاره به موضوعات گردشگری در این شهرستان گفت: مباحث گردشگری از جمله موضوعاتی است که تکانه‌های اقتصادی داخلی و خارجی و یا سیاست‌های ارزی و خارجی بر روی آن بی‌تأثیر است و داشته و سرمایه‌ای ایرانی است که باید به اقتصاد و معیشت مردم این شهرستان پیوند خورد.

وی با ابراز رضایت از اقدامات انجام‌شده در راستای توسعه گردشگری در این شهرستان خاطرنشان کرد: امسال تمامی ابنیه تاریخی به روی گردشگران باز بود و با استقرار راهنمایان از گردشگران استقبال شد و برنامه‌های متنوع فرهنگی در آن‌ها برگزار شد که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

کورانی فر از میراث فرهنگی خواست برنامه‌های خود در راستای توسعه گردشگری این شهرستان را تا پایان اردیبهشت‌ماه جاری ارائه دهد تا مشخص شود برنامه این سازمان برای حفاظت و حراست از میراث تاریخی این شهرستان چگونه خواهد بود.

ایجاد اندیشکده گردشگری با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد از دیگر محورهای صحبت‌های امروز فرماندار بروجرد بود تا دراین‌باره توضیح دهد: این اندیشکده با محور گردشگری سلامت، صنایع‌دستی، بناهای تاریخی و میراث معنوی ایجاد می‌شود.

وی از بروجردی نماینده مردم در مجلس خواست تا نسبت به موضوع مستندسازی و تبلیغ و ترویج ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان با صداوسیما پیگیری‌های لازم را داشته باشد تا ظرفیت‌های این شهرستان از طریق شبکه‌های مختلف در سراسر کشور معرفی شود.

ایجاد هلدینگ‌های گردشگری در بروجرد و سرمایه‌گذاری آن‌ها در شهرستان بروجرد خواسته کورانی فر از گودرزی دیگر نماینده مردم بروجرد در مجلس بود تا با توجه به فعالیت وی در کمیسیون اجتماعی و همکاری با وزارت تعاون این مهم نیز محقق شود.

فرماندار بروجرد در ادامه تذکری هم به مدیران دستگاه‌های اجرایی این شهرستان داد تا نسبت به دریافت و جذب اعتبارات سال ۹۶ اقدام جدی انجام دهند و اگر قادر به جذب این اعتبارات نیستند با توجه به محدودیت زمانی، این موضوع را اعلام کرده تا این اعتبارات به دیگر دستگاه‌ها تعلق گیرد و از سویی اولویت‌های خود برای اعتبارات سال ۹۷ را نیز مشخص کنند و به ادارات کل اعلام نمایند.

وی خطابی هم به رسانه‌ها داشت تا از آن‌ها بخواهد نسبت به انتشار اخبار و اطلاعات این شهرستان دقت بیشتری کنند و از انتشار اخباری که آسیب و لطمه به چهره بروجرد وارد می‌کند امتناع کنند چراکه انتشار اخبار منفی با توجه به انتشار گسترده آن‌ها با فنّاوری‌های ارتباطی روز می‌تواند تبعات گسترده‌ای برای این شهرستان به دنبال داشته باشد هرچند این اخبار صحت داشته باشد و باید داشته‌های بروجرد و نقاط قوت را معرفی کرد.

ساماندهی ورودی‌های بروجرد از سمت خرم‌آباد و اراک و حمایت از سرمایه‌گذاری و ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی و توانمندی شرکت آباد راهان از دیگر محورهای صحبت‌های کورانی فر در جلسه امروز بود.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close