اخبار ایران

دستمزد مجریان مشهور صدا و سیما

روزهای بروجرد- شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که برای اجرای برنامه، مراسم و… نیاز به یک مجری داشته باشید و همواره یکی از سوالاتی که در ذهن حاضران آن برنامه متبادر می‌شود، این است، مجری برای این اجرا چقدر دستمزد می‌گیرد؟

دستمزد مجریان مشهور صدا و سیما

چندی پیش یکی از دانشجویان دانشگاه‌های معتبر کشور طی تماسی با انصاف نیوز سوژه‌ی جالبی را برای پیگیری گزارش داد. ماجرا از این قرار بود که مسوول برگزاری برنامه در آن دانشگاه برای اجرای برنامه‌ای ناگزیر به تماس یا دعوت از برخی مجریان مطرح صدا و سیما شده بود؛ او گفت: در جریان این گفت‌وگوها، با اعداد و ارقام قابل توجه و گاه برخوردهای خاص مواجه شدم.

بر این اساس خبرنگار  انصاف‌نیوز برای پیگیری موضوع با تعداد زیادی از فعالان حوزه‌ی اجرا تماس گرفت. نکته‌ی جالب و البته حایزاهمیت در این میان این بود که اطلاعات و نوع برخورد تعدادی از مجریان با آنچه آن دانشجو تشریح کرده، متناقض بود.

به طوری که در برخی موارد حتی مجریان صاحب‌نام وقتی متوجه رسانه شدند، یا از ادامه‌ی گفت‌وگو انصراف دادند، تعدادی همان ابتدا گوشی را قطع کردند و برخی دیگر، ارقامی که به عنوان نرخ اجرا بیان کردند، با واقعیتی که پیش از آن با آنچه به دانشگاه اعلام کرده بودند، همخوانی نداشت! بخش نخست این گزارش دو روز پیش منتشر شد و بخش دوم آن در پی می‌آید. این گزارش ادامه دارد…

باربد بابایی
باربد بابایی

باربد بابایی

«باربد بابایی»، مجری ۳۹ ساله‌ی تلویزیون که اجرای برنامه‌ی «گپ‌کوک» را از شبکه‌ی نسیم بر عهده داشت، در پاسخ به تماس یکی از دانشجویان برای اجرای اختتامیه یک برنامه‌­ی علمی دانشگاهی، شماره تماس «دمیرچی» – مدیربرنامه­‌هایش – را می‌دهد تا برای هماهنگی با او تماس گرفته شود.

پس از تماس، دمیرچی، رقم اجرای برنامه در تهران را هشت میلیون تومان اعلام کرد و درباره­‌ی برنامه‌های دانشجویی، گفت: «با هم کنار می‌آییم.»

البته زمانی‌که خبرنگار، میزان دستمزد بابایی را از مدیربرنامه‌هایش پرسید، پاسخ مشخصی نداد و حدود قیمت تعیین کرد که متن گفت‌وگوی انجام شده، در پی­ آمده است:

انصاف نیوز: میزان دستمزد برای اجرای یک برنامه در دانشگاه تهران چقدر است؟

دمیرچی: بلیت‌ فروشی که ندارید؟

نه

اجرای برنامه با موسیقی صحنه، ۹ میلیون تومان

از طرف دانشجویان باشد، چطور؟

اصلا رقم اجرای ایشان به این شکل است، حالا اگر دانشجو هستید، یک تخفیف خوب برای شما قایل می‌شوم.

یعنی برای دانشجوها چقدر است؟

تا حالا همچین موردی نداشتیم، حال شما بفرمایید چقدر در نظر گرفتید؟

من خبرنگار انصاف نیوز هستم و برای تهیه گزارشم می‌خواهم

این سؤال قرار است به عنوان گزارش خبری باشد یا اجرایی است؟

نه برای گزارش است

خب این چه گزارشی هست، من نمی‌فهمم!

دستمزد مجریان صدا و سیما چقدر است؟

جالبه من نمی‌دانم، سوالتان فقط همین است؟

بله

بستگی دارد در کنداکتور چه کسانی حضور داشته باشند، اجرا چند نفره باشد، بلیت‌فروشی داشته باشد یا خیر، شما می‌فرمایید دانشجویی است، در این حالت، تخفیف قایل می‌شویم، اجرا در شهرستان فرق می‌کند؛ این‌ها با هم متفاوت است.

در تهران یک کف و سقف قیمتی وجود دارد؟

ترجیح می‌دهم در این باره تا به قطعیت نرسیدم، مصاحبه نکنم

به هرحال یک کف و سقف قیمتی وجود دارد؟

بله، کف قیمت رایگان هم بوده؛ آقای بابایی برای اجرا به برنامه‌هایی رفتند که فقط لفظ خیریه داشته و نه تنها دستمزدی دریافت نکرد، بلکه کمک هم کرد، اما بعد متوجه شدیم که خیریه‌ای در کار نبوده است؛ بلیت فروشی داشتند و به نفع خیریه هزینه نشده است. شما می‌فرمایید کف قیمت؛ بله! شاید رایگان هم باشد.

خب دستمزدشان سه میلیون برای ارگانی که برنامه‌های فرهنگی در آن در جریان بود. بستری که قرار است اجرا کند را بفرمایید!

یک برنامه دو تا سه ساعته در یکی از دانشگاه‌های دولتی تهران که از سوی انجمن‌های دانشجویی گرفته شود.

این هزینه را چه کسی قرار است، تقبل کند؟

دانشجویان

سال گذشته، در جشن فارغ‌­التحصیلی که در دانشکده­‌ی پزشکی برگزار شد و دانشجویان هزینه­‌ی آن را، تقبل کردند، دستمزد آقای بابایی دو میلیون تومان شد و اگر بنا باشد موثق و مستند جایی درج شود، باید این جمله باشد: «در بسترهای مختلف با مخاطبان مختلف و محتوای متفاوت به فراخور اتفاقاتی که خدمتتان عرض کردم، دستمزدشان از رایگان تا ۱۵ میلیون تومان است.»

محمود شهریاری
محمود شهریاری

محمود شهریاری

«مهدی ساعی»، مدیر برنامه­‌ی ‌«محمود شهریاری» درباره­‌ی شرایط حضور شهریاری برای اجرای برنامه­‌ی دانشگاهی، گفت: هر زمانی که مبلغ را به حساب واریز کنید، بعد از آن «اوکی» می‌کنیم و در خدمت شما هستیم.

او، میزان دستمزد شهریاری برای اجرای یک برنامه‌ی دانشگاهی در تهران را پنج میلیون تومان به علاوه­‌ی ارگ عنوان کرد.

وقتی خبرنگار با ساعی تماس گرفت، او درباره‌­ی میزان دستمزد خیلی صریح گفت: «برای تهران پنج میلیون» و فرقی نمی‌کند که دانشگاه برگزار کند یا دانشجو، چون آن زمانی که برای شما می‌گذارد را می‌تواند جای دیگری باشد.

کاظم احمدزاده
کاظم احمدزاده

کاظم احمدزاده

«کاظم احمدزاده» از جمله مجریان صدا­و­سیمایی است که بیشتر در شبکه­‌ی پنج دیده می‌شود و اجرای برنامه‌های مذهبی را بر عهده دارد.

خانم «شجاعی»، مدیربرنامه­‌ی او میزان دستمزدش را برای برنامه­‌ی دو تا سه ساعته­‌ی دانشگاهی، به یکی از دانشجویان، شش میلیون تومان با کیبورد عنوان کرد.

انصاف ­نیوز: سلام خانم شجاعی. خبرنگار انصاف ­نیوز هستم، می‌خواستم بدانم آقای احمدزاده برای اجرای یک برنامه در دانشگاه، چقدر دستمزد می‌گیرند؟

شجاعی: برای تهران قیمتی که الان برآورد می‎شود، ۶ تومان است، اما بنا به برنامه‌هایی که هست، تخفیفات مناسبتی وجود دارد؛ در رابطه با دانشجوها، تخفیفات اینچنینی قایل می‌شویم.

یک برنامه سه ساعته برای دانشجوها چقدر است؟

برای چه تاریخی است؟

میزان دستمزد را برای گزارش می‌خواستم

که گزارش بنویسید؟

بله

این شاید درست نباشد!

محمد سلوکی
محمد سلوکی

محمد سلوکی

«اسدی»، مدیربرنامه­‌ی «محمد سلوکی» درباره­‌ی میزان دستمزد اجرای سلوکی به فرد دانشجو، گفت: دانشگاهی‌ها را برنامه‌ای شش تومان می‌گیریم.

اما وقتی خبرنگار انصاف نیوز با او تماس گرفت، درباره‌ی اینکه برای اجرای یک برنامه در دانشگاه چقدر دستمزد می‌گیرد، اسدی پاسخ داد: این را باید از خود آقای سلوکی بپرسید!

انصاف­ نیوز: یکی از دوستانم چند روز پیش تماس گرفت، گویا برای اجرای یک برنامه شش تومان گفته بودید؟!

اسدی: اجرای استیج برنامه‌­ی آقای سلوکی برای بخش خصوصی، صبح تا شب، شش تومان است.

برای دانشجویی چطور است؟

لطفا این برنامه را با خودشان ببندید.

منصور ضابطیان
منصور ضابطیان

منصور ضابطیان

«منصور ضابطیان»، برای اجرای یک برنامه‌ی دانشگاهی شرایط ویژه‌ای دارد. او ابتدا درباره­‌ی برگزارکننده پرسید که بسیج دانشجویی، انجمن­ اسلامی و امثالهم نباشد و درباره­‌ی اینکه چرا برگزارکننده­‌ی برنامه برایش مهم است به دانشجویی که با او تماس گرفته بود، گفت: برای مثال می‌گویند برگزارکننده‌اش خودمان هستیم، اما می‌بینیم بسیج دانشجویی یا چه می‌دانم انجمن ­اسلامی است؛ یک جایی که بالاخره سمت‌وسوی سیاسی دارد، بعد می‌گویند این را هم بگویید، اگر بگویم خودم دوست ندارم و اگر نگویم آن­ها سفارش‌دهنده­‌ی کار هستند، برای همین می‌پرسم تا مشکلی پیش نیاید و سنگ‌هایمان را همان اول باز می‌کنیم.

او درباره‌ی میزان دستمزد خود گفته بود: برای هر برنامه‌ای که خارج از فضای دانشگاه‌ها باشد، شش میلیون، اما حالا برای دانشجویان حدود چهار میلیون تومان است.

منصور ضابطیان درباره‌ی دستمزد خود به خبرنگار انصاف نیوز گفت: بطور معمول هیچ کسی علاقمند نیست تا درباره‌­ی دستمزدش صحبت کند. من هم معتقدم این مساله­، شخصی است. دستمزد در همه جای دنیا خصوصی است و حتی پرسیدن درباره‌­ی آن در خیلی از جاهای دنیا توهین‌آمیز به حساب می‌آید، اما باید بگویم که برای حضور در دانشگاه‌ها بطور معمول بین نصف یا ثلث آن چیزی که در جاهای دیگر می‌گیرم را دریافت می‌کنم.

رضا نواب
رضا نواب

سیدرضا نواب

در تماسی که یکی از دانشجویان با «سیدرضا نواب»، داشت، او میزان دستمزد خود برای اجرای هر برنامه در فضاهای دانشجویی را دو میلیون و نیم گفت.

انصاف­ نیوز: خبرنگار انصاف نیوز هستم؛ میزان دستمزد شما برای اجرای برنامه‌ در دانشگاه‌ها چقدر است؟

سیدرضا نواب: بستگی دارد، شماره­‌ی من را چه کسی به شما داده است؟

یکی از همکاران

پس بگویید خودشان تماس بگیرند

سپس قطع تماس…

حسن سلطانی
حسن سلطانی

حسن سلطانی

«حسن ‌سلطانی»، برای اجرای هر برنامه‌ی دانشگاهی، دو و نیم میلیون تومان دستمزد می‌گیرد. این درحالی است که خبرنگار انصاف­ نیوز وقتی درباره‌­ی میزان دستمزد او برای اجرای یک برنامه­‌ی دانشگاهی پرسید، گفت: «من الان اجرا نمی‌کنم» و سپس گوشی را قطع کرد.

شهرام شکیبا
شهرام شکیبا

شهرام شکیبا

«شهرام شکیبا»، در صحبت با یکی از دانشجویان دانشگاه تهران به او گفت که برای اجرای هر برنامه در تهران، پنج میلیون تومان دستمزد می‌گیرد، اما ۲۰ درصد تخفیف برای برنامه‌های دانشجویی می­‌دهد.

چندی بعد شکیبا در پاسخ به پرسش خبرنگار درباره‌ی میزان دستمزد خود با اشاره به وجود فاکتورهای مختلف، عنوان کرد: برای اجرای جشن، پنج تا هفت میلیون تومان و برنامه‌های ادبی سه تا پنج میلیون تومان می‌گیرم.

انتهای پیام

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close