اخبار بروجرد

بروجردی: شورای تامین با حاکمان خودخواه فضای مجازی بروجرد برخورد کند

روزهای بروجرد- علاءالدین بروجردی در پیام نوروزی خود با اشاره به فضای مجازی شهر نوشت: چالش امنیت شهرمان را تهدید می‌کند که نمونه هایی از آن را نیز عملا در سال گذشته شاهد بودیم، و وظیفه شورای تامین در این عرصه بسیار مهم است و باید به طور جدی با حاکمان خودخواه فضای مجازی با هر سابقه ای قاطعانه مقابله کنند.

متن پیام نوروزی نماینده شهرستان بروجرد

 بسم الله الرحمن الرحیم

 همشهریان گرانقدر بروجردی، اشترینانی و همه روستاهای تابعه و بروجردیهای مقیم سراسر ایران اسلامی و کشورهای مختلف جهان

سلام عليكم ورحمة الله وبركاته

 ضمن عرض ادب و احترام به ساحت مقدس دهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام هادی سلام الله علیه كه با همزمانی شهادتشان با آغاز سال جدید ده ها میلیون ایرانی این حریم مقدس را پاس داشتند، آغاز سال ۱۳۹۷ که مقارن با ماه پربرکت رجب، ماه بعثت پیامبر عظيم الشأن صلي الله عليه وآله و سلم و میلاد نورانی مولايمان أميرالمؤمنين علي بن ابي طالب سلام الله عليه، سال حمایت از کالای ایرانی را به همه شما و ملت بزرگ ایران تبریک و تهنیت عرض میکنم .

 بر اساس کلام الهی که ” وَأَن لَّيْسَ لِلْإِنسَانِ إِلَّا مَا سَعَىٰ ﴿۳۹﴾ النجم”، انسان تنها در سایه تلاش و کوشش دستاوردی خواهد داشت، و کلام معصوم که “من جد وجد”، جوینده یابنده است. امید است در سال جدید با تلاشی مضاعف و همتی والا بتوانیم چرخ زنگ زده اقتصاد را در شهرمان و کشورمان به حرکت درآوریم و این مهمترین دغدغه ملی را مرتفع نمائیم.

 در بروجرد در این عرصه مهم بنده پیوسته دنبال دو امر مهم در این زمینه بوده و هستم:

۱ حفظ ظرفیتهای موجود اشتغال و ارتقای آن همانند نساجی، زاگرس پوش، سیم لاکی، زاگرس خودرو و دهها واحدی که اگر حمایت جدی از آنها نبود زمين ميخورد. مانند سامان کاشی و کاشی جم که بدلائل خاص خود دچار چنین سرنوشتی گردیدند و باید احیا شوند.

۲ ایجاد واحدهای جدید که شهرک سیلیکون متال با ایجاد هزاران فرصت شغلی در ۵ فاز، منطقه ویژه اقتصادی که انشاءالله عملیات آن امسال آغاز خواهد شد با ظرفیت مشابه از نمونه های برجسته آن است. این پروژه ها برخلاف خط آهن و فرودگاه که مشکل اساسی آن بی پولی دولت است چون مربوط به بخش خصوصی است باسرعت بیشتری به پیش میرود.

 در زمینه مسائل گوناگون شهری، استانی و ملی نکات ذیل را تقدیم مینمایم:

۱ امنیت همچنان در همه عرصه های کشور بلحاظ اهمیت حرف اول را میزند و چالش جدیدی بنام فضای مجازی به تهدیدهای گذشته افزون شده که هرگونه بی توجهی به آن خروجی اش مشکلاتی همانند فتنه دی ماه در سطح ملی که در سطح شهری نیز همین چالش امنیت شهرمان را تهدید میکند که نمونه هایی از آن را نیز عملا در سال گذشته شاهد بودیم، و وظیفه شورای امنیت کشور و شورای تامین در این عرصه بسیار مهم است و باید به طور جدی با حاکمان خودخواه فضای مجازی با هر سابقه ای قاطعانه مقابله کنند.

۲ چالش اقتصادی تهدیدی جدی و نگرانی فزاینده ای است که باید با عمل نمودن به رهنمودهای مقام معظم رهبری حل شود و تردید نباید کرد که حل شدنی است. در این زمینه اولین رهنمود مقام معظم رهبری در سال جدید “حمایت از کالای ایرانی است”. لازمه تحقق این هدف ارتقای جدی کیفیت تولیدات داخلی است که خوشبختانه در داخل شهرمان تولیدات برخی از کارخانه ها همانند سیم لاکی، نساجی و زاگرس پوش تبدیل به برند ملی شده است و هر ایرانی ترجیح میدهد کالای ایرانی مصرف کند.

۳ مبارزه با مفاسد اقتصادی در همه کشورهای جهان یک اصل مهم است مشروط به اینکه بجای شعار دادن، عمل شود. بنظر اینجانب هیچ مسئولی در ج.ا.ا نباید درگیر کار اقتصادی باشد اگر این اصل مهم شامل حال فرزندان مسئولان نیز شود یکی از حلقه های مهم این زنجیره اصلاح خواهد شد. مبارزه با رشوه در ادارات مختلف کشور و کمک مردم با اطلاع رسانی خود به اصلاح حلقه مهم دوم این زنجیره کمک شایانی خواهد نمود. کنترل جدی خریدهای خارجی بویژه قراردادهای میلیاردی سومین حلقه ای است که باید مورد عنایت ویژه قرار بگیرد.

۴ نگاه عادلانه عملی مرکز استان به همه شهرستانها که بروجرد به عنوان دومین شهر استان مورد بی مهری جدی است و اگر اینگونه نبود نباید پل شهدای دانش آموز که انشاءالله امسال افتتاح شود سه سال به درازا بکشد.
پیام بنده به استاندار محترم جناب آقای دکتر سید موسی خادمی اینست که فارغ از همه فشارهای پیدا و نهان سال ۹۷ را سال توجه جدی به بروجرد و دیگر شهرهای استان قرار دهند و کاستی های گذشته را جبران کنند.

۵ یکی از محورهای مهم پیروزی انقلاب اسلامی وحدت کلمه، همدلی و هم زبانی بود. کسانی که به این اصل مهم انقلابی بی توجه اند و فقط خود را انقلابی و مسلمان می دانند عملا آب به آسیاب دشمن می ریزند و در نقطه مقابل رهنمودهای حضرت امام و مقام معظم رهبری حرکت میکنند.

 در پایان ضمن سپاس فراوان از همه همشهریان عزیز و گرانقدر بخاطر صبر انقلابی خویش در برابر مشکلات امیدوارم که سال ۹۷ سال آغاز شکوفایی اقتصادی بروجرد، اشترینان و همه روستاهای تابعه باشد و ما در نوروز نود و هشت شاهد لبخند رضایت همگی باشیم. انشاءالله.

علاءالدین بروجردی
نماینده مردم شریف بروجرد و اشترینان
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close