اخبار جهان

بن‌سلمان: ایران دنبال ناآرام کردن منطقه است

روزهای بروجرد- ما می دانیم هدف ایران چیست. اگر آنها سلاح هسته ای داشته باشند، سپری خواهند داشت که به آنها اجازه می دهد تا هر کاری که در خاورمیانه خواستند، انجام دهند.

به گزارش ایرنا، «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی با بیان این ادعا که توافق هسته ای مانع از دستیابی ایران به سلاح اتمی نمی شود، خواستار جایگزین کردن برجام با توافقی دیگر شد.

بن سلمان در جریان دیدار با سردبیران و خبرنگاران «نیویورک تایمز» که روز دوشنبه به وقت محلی انجام شد، اظهار داشت که توافق هسته ای دستیابی ایران به سلاح هسته ای را به تاخیر می اندازد اما مانع از دستیابی تهران به آن نمی شود.

ادعای بن سلمان در حالی است که آژانس بین المللی اتمی در مجموع ۱۰ بار پایبندی ایران به برجام را تایید کرده است. همچنین نهادهای اطلاعاتی آمریکا نیز گزارش داده اند که ایران به توافق هسته ای پایبند بوده است.

جلسه ملاقات بن سلمان و اعضای تحریریه نیویورک تایمز پشت درهای بسته انجام شد اما مقام های سعودی اجازه دادند که بخش هایی از اظهارات ولیعهد سعودی منتشر شود.

بن سلمان در ادامه ادعاهای خود گفت: ما می دانیم هدف ایران چیست. اگر آنها سلاح هسته ای داشته باشند، سپری خواهند داشت که به آنها اجازه می دهد تا هر کاری که در خاورمیانه خواستند، انجام دهند و مطمئن باشند که هیچ کسی به آنها حمله نمی کند، [و در صورت حمله] از سلاح های هسته ای خود استفاده می کنند.

وی افزود، توافق هسته ای فعلی باید با توافق دیگری جایگزین شود که ضمن پرداختن به سایر فعالیت های ایران در منطقه، تضمین کند که ایران هرگز به سلاح هسته ای دست پیدا نمی کند.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close