گوناگون

وزارت بهداشت: آنفلوآنزا فروکش کرد/ هشدار برای بروز موج دوم و سوم بیماری در بهار

عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا آخرین وضعیت شیوع آنفلوآنزا در کشور را تشریح کرد و درباره احتمال شیوع موج جدید آنفلوآنزا در بهار توضیحاتی ارائه کرد.

روزهای بروجرد- عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا آخرین وضعیت شیوع آنفلوآنزا در کشور را تشریح کرد و درباره احتمال شیوع موج جدید آنفلوآنزا در بهار توضیحاتی ارائه کرد.

آنفلوآنزا فروکش کرد/ هشدار برای بروز موج دوم و سوم بیماری در بهار
آنفلوآنزا فروکش کرد/ هشدار برای بروز موج دوم و سوم بیماری در بهار

دکتر مسعود مردانی درباره وضعیت شیوع آنفلوآنزای فصلی در کشور، گفت: خوشبختانه در حال حاضر اوج بیماری آنفلوآنزا فروکش کرده است، اما باز هم موارد بیماری دیده می‌شود. البته به نظر می‌رسد دوران اوج بیماری فروکش کرده و به این سمت می‌رویم که به تدریج بساط شیوع آنفلوآنزا جمع شود.

وی درباره احتمال بروز موج‌های جدید آنفلوآنزا در بهار نیز افزود: نمی‌توانیم به طور قطعی پیش‌بینی کنیم که در بهار موج جدید آنفلوآنزا در کشور بروز پیدا می‌کند یا خیر؛ چراکه این موضوع به میزان سرمای هوا، نحوه فعالیت ویروس آنفلوآنزا در جامعه و… بستگی دارد، اما نکته مهم این است که همیشه ممکن است موج دوم و سوم آنفلوآنزا حتی تا اردیبهشت ماه هم ادامه پیدا کند. بنابراین مردم باید هوشیاری‌ خود را حفظ و حتما مسائل بهداشتی فردی و اجتماعی را رعایت کنند.

مردانی با بیان اینکه هنوز هم اگر افراد پرریسک واکسن آنفلوآنزا را تزریق نکردند، می‌توانند آن را تزریق کنند، افزود: اگر هوا سرد شود ممکن است موج دوم و سوم آنفلوآنزا بروز کند و تا اردیبهشت ماه هم ادامه داشته باشد. بر این اساس توصیه می‌شود که در عید نوروز اگر واقعا دچار علائم مشکل تنفسی، سرفه، عطسه، آبریزش بینی و گرفتگی بینی شدند، از بوسیدن، دست دادن و در آغوش کشیدن یکدیگر خودداری کنند و مرتبا دست‌هایشان را با آب و صابون بشویند.

وی تاکید کرد: اگر در این ایام کسی به آنفلوآنزا مبتلا شد تا زمان گذر از بیماری از مهمانی رفتن و مهمانی گرفتن خودداری کند. البته معمولا از آنجایی که تعداد زیادی از افراد در فصل سرما به ویروس آنفلوآنزا مبتلا و در برابر آن ایمن می‌شوند، مجددا این ویروس را نمی‌گیرند و بنابراین شدت ویروس خفیف‌تر می‌شود.

No lasting solution read https://midnightpapers.com/ more about american government, wilson – chapter 13 comments need help

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close