اخبار ایران

واکنش دولت به سخنان آیت الله جنتی: به جای کلی گویی مصداق بیان شود

روزهای بروجرد- مسئولان دولتی در واکنش به سخنان دیروز رئیس‌مجلس خبرگان درباره نیروهای حاضر در دولت واکنش نشان دادند.

آیت‌الله جنتی دیروز در جریان جلسه مجلس خبرگان رهبری از آنچه به عقیده او حضور افراد غیر معتقد به انقلاب در وزارتخانه‌ها است، انتقاد کرد. این سخنان اما با واکنش محمود واعظی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور و محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت مواجه شد.

واعظی در این باره گفت: دولت به رفع دغدغه‌های دلسوزانه بزرگان کشور، مراجع عظام و همچنین حضرت آیت‌الله جنتی اهتمام داشته است.

به گزارش ایرنا، وی افزود: دولت، یکپارچه و انقلابی است و اکثر اعضای ارشد دولت همت خود را در دفاع از ارزش‌های اسلامی و انقلاب به کار گرفته‌اند و در این راه مصمم هستند و به آن افتخار می‌کنند.

واعظی تصریح کرد: انتظار دولت و توقع مردم این است که صحت و سقم اطلاعات و نامه‌هایی که از مسیرها و با انگیزه‌های مختلف به دست بزرگان می‌رسد، قبل از طرح در تریبون‌های عمومی از مسئولین دولت استعلام شود.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور تاکید کرد: شخصا آمادگی دارم چنین مواردی را بررسی و پاسخ دهم و منطقی است که اگر قرار است ادعایی درباره رئیس جمهوری و دولت از تریبون‌های مهم ملی مطرح شود، پاسخ و توضیحات دولت هم بیان شود تا اطلاعات مخدوش و اثبات نشده موجب بی‌اعتمادی مسئولان و دستگاه‌ها به یکدیگر و لطمه به سرمایه اجتماعی نظام اسلامی نشود.

محمدباقرنوبخت، سخنگوی دولت نیز در واکنش به سخنان آیت‌الله جنتی گفت: به جای کلی گویی مصداق بیان شود. لازم است بدانیم در کدام وزارتخانه، غیر انقلابی‌ها حضور دارند. وزرا و معاونین آنها دارای سوابق قابل اتکایی هستند. بدنه وزارتخانه‌ها نیز که از قبل وجود داشته است، اگر کسی انقلابی نبود نمی‌دانم باید اخراجش کنیم یا تبعید. قانون همه چیز را مشخص می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مسیری برای بیان مواضع آیت‌الله جنتی به دولت وجود دارد که این کار از طریق تریبون‌های عمومی انجام نشود؟ تصریح کرد: این راه ارتباط بسته نیست و حتی علی جنتی پسر آیت‌الله که از خودمان است. آیت‌الله جنتی هم می‌تواند خودش حرف‌هایش را به ما بگوید و هم می‌تواند از طریق پسرش این مواضع را به ما منتقل کند.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close