بهداشت و خانواده

میوه‌های ممنوعه را بشناسید + عکس

روزهای بروجرد- نایب رییس اتحادیه میوه و سبزی تهران درباره میوه‌های خارجی غیر مجاز و قاچاق تاکید کرد: فروش میوه‌های غیرمجاز و قاچاق ممنوع است و با فروشندگان متخلف برخورد می‌شود.

 اسداله‌ کارگر در گفت‌وگو با «جام‌جم آنلاین» با اشاره به میوه‌های وارداتی غیرمجاز گفت: از مجموع میوه‌های وارداتی تنها چند نوع از آن مجاز هستند و به صورت قانونی وارد کشور می‌شوند، دیگر محصولات و میوه‌های خارجی موجود در بازار غیر مجاز هستند.

وی بیان کرد: میوه‌هایی که به صورت رسمی وارد می‌شوند و فروشندگان مجاز به فروش هستند عبارتند از نارگیل، موز، آناناس و انبه؛ انبه در فصل تابستان به بازار عرضه می شود اما به نظر می‌رسد عرضه این میوه در فصل‌های دیگر از واردات غیر مجاز و قاچاق باشد.

نایب رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران درباره نظارت اتحادیه بر فروشندگان این صنف تاکید کرد و گفت: با فروشندگان محصولات غیر مجاز و قاچاق برخورد می شود. نظارت بر حسن اجرای ممنوعیت فروش محصولات غیر مجاز با رصد بازرس تعزیرات که همچنین از نمایندگان اتحادیه میوه و سبزی محسوب می شود به صورت مداوم انجام می‌شود.

وی با اعلام اسامی میوه‌های غیرمجاز افزود: آووکادوی کنیا، میوه رامبوتان ویتنامی (این میوه طعمی شبیه به انگور دارد)، گلابی آفریقای جنوبی، لیموترش ویتنامی، میوه درگون یا اژدها محصول تایلند و ویتنام و انگور آفریقای جنوبی ازجمله میوه‌های وارداتی به صورت غیر مجازند که فروش این محصولات ممنوع است.

آووکادوی کنیا

میوه رامبوتان ویتنامی

گلابی آفریقای جنوبی

لیموترش ویتنامی

میوه درگون یا اژدها محصول تایلند و ویتنام

انگور آفریقای جنوبی

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close