گوناگون

دین و اعتقادات دونالد ترامپ و دخترش

بعضی‌ها می‌گویند او کاتولیک است و عدّه‌ای دیگر او را پیرو کلیسای اسقفی می‌خوانند؛ در هر حال اعتقادات مذهبی ترامپ همیشه موردبحث و گفتگو بوده است.

روزهای بروجرد- بعضی‌ها می‌گویند او کاتولیک است و عدّه‌ای دیگر او را پیرو کلیسای اسقفی می‌خوانند؛ در هر حال اعتقادات مذهبی ترامپ همیشه موردبحث و گفتگو بوده است.
دین و اعتقادات دونالد ترامپ و دخترش
به گزاش دین‌آنلاین به نقل از ورلد رلیجن نیوز، دیدگاه‌های ترامپ دربارۀ ادیان دیگر و روابط او با آنها همواره بحث‌برانگیز بوده است، اما اعتقادات دینی خود وی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. آنچه اکنون می‌دانیم این است که ترامپ یک پرسبیتری است؛ خود او در لابه‌لای سخنانش اظهار داشت که در خانواده‌ای پرسبیتری چشم به جهان گشوده و به کلیسای پرسبیتری می‌رفته است. در سال ۲۰۱۱ نیز علناً در مصاحبه‌ای اعلام کرد که پروتستان و پرسبیتری است.

ترامپ اغلب ادّعا کرده که یک مسیحی پر و پا قرص است. او در یک‌شنبه‌ها و در اعیاد مذهبی به کلیسا می‌رود و کتاب مقدّس را کتاب موردعلاقۀ خود می‌خواند. اما طبق گفتۀ منتقدان، اظهارات ترامپ دربارۀ کتاب مقدّس کلّی‌گویی و مبهم به نظر می‌رسد و از بی‌اطّلاعی او حکایت می‌کند. در سال ۲۰۱۵ ترامپ از نقل‌قول کردن آیه‌ای از کتاب مقدّس ابا کرد و در سخنرانی‌اش نیز به جای «نامۀ دوم به قرنتیان»، گفت «دو نامه به قرنتیان». این اشتباهات به سخن منتقدان مهر تأیید می‌زند.

با این که ادّعاهای پیاپی وی مبنی بر مسیحی بودنش و وعده‌هایی که برای حمایت از مسیحیت دربرابر حملۀ مسلمانان داده بسیار برای انجیلیون خوشایند و جذّاب است، اما سه ازدواجی که داشته، سخنان وقیحانه، تبعیض‌های جنسی‌ و بی‌‌اطّلاعی‌اش از دین مسیحیت باعث شده است تعدادی از فرقه‌های انجیلی، به‌ویژه رهبران انجیلی زن از او رانده شوند. با این حال به خاطر دیدگاه‌های محافظه‌کارانه‌ای که در رابطه با سقط‌جنین و ازدواج هم‌جنس‌گرایان دارد، کماکان محبوب کاتولیک‌ها و انجیلیون است. حال آن که پاپ به خاطر پیشنهادش برای دیوار کشیدن بین مکزیک و آمریکا، وی را غیرمسیحی خوانده است.

دختر ترامپ، ایوانکا نیز پس از ازدواج به یهودیت ارتدوکس گرویده و ترامپ علی‌رغم سخنان یهودی‌ستیزانه‌اش، اظهار داشته که از داشتن نسلی یهودی مفتخر و شادمان خواهد شد.

My tv library, for example, has spying.ninja a season of modern family in it

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close